DIAGNOZA ADHD U DOROSŁYCH: WYKORZYSTANIE DIVA-5, MOXO, CVLT I RÓŻNICOWANIE Z INNYMI ZABURZENIAMI

Certyfikowane szkolenie online

Termin szkolenia: 19 września 2024 r. (czwartek) w godz. 18:00 – 21:00
Specjalisto, być może wydaje Ci się, że o ADHD wiesz już mnóstwo - ale czy wiesz, jak zastosować tę wiedzę w praktyce diagnostycznej?

Jak stwierdzić, czy trudności Pacjenta w relacjach są objawem ADHD, czy też zaburzeń lęku uogólnionego lub zespołu stresu pourazowego?

Kiedy warto wzbogacić diagnozę o CVLT - Kalifornijski Test Uczenia Się Językowego?


Jak i kiedy wykorzystywać neuropsychologiczny test MOXO lub kwestionariusz DIVA-5? O co musisz zadbać, aby wyniki tych badań miały wartość diagnostyczną?


Jak Pacjenci radzą sobie z doświadczanymi symptomami? Jak wykorzystać wiedzę o kompensowaniu i maskowaniu objawów?

Zapisz się na szkolenie, aby poznać praktyczne wytyczne i wskazówki do diagnozy ADHD:

Trudno być psychologiem, psychoterapeutą, psychiatrą - i nie być zewsząd zalewanym informacjami na temat ADHD. Zarówno w przestrzeni publicznej, jak i na konferencjach naukowych mówi się o mniej typowych objawach tego zaburzenia, jego specyficznym obrazie klinicznym u kobiet, dostępnych formach psychoedukacji, psychoterapii i farmakoterapii. Od Uczestników naszych szkoleń często jednak słyszymy, że wciąż nie wiecie, jak zaplanować i przeprowadzić rzetelną diagnozę ADHD. Skoro sam wywiad nie wystarczy, to jakie badania psychologiczne warto wykonać? Jak odnieść ich wyniki do informacji zdobytych o Pacjencie i naszych własnych obserwacji - i wreszcie, jak sformułować ostateczne rozpoznanie?

Chcemy pomóc Ci odnaleźć się w gąszczu (czasem sprzecznych) informacji. W trakcie szkolenia Karina Makara nie tylko przedstawi obecnie obowiązujące wytyczne, ale i podzieli się wskazówkami i sprawdzonymi rozwiązaniami, wypracowanymi na podstawie setek godzin pracy z osobami neuroatypowymi. Otrzymasz praktyczne i konkretne informacje. Poznasz odpowiedzi na takie pytania, jak:

  • jak zachować „kliniczną neutralność” i prowadzić diagnozę tak, aby rzeczywiście poznać Pacjenta i jego styl funkcjonowania - a nie skupiać się potwierdzeniu pierwotnej hipotezy o ADHD?
  • jakie objawy rzeczywiście przemawiają za występowaniem u Pacjenta ADHD, a jakie - choć często utożsamiane z tym zaburzeniem - nie spełniają kryteriów diagnostycznych?
  • co robić, aby nie pominąć rzadko omawianych, a istotnych dla diagnozy ADHD objawów?
  • jakimi kryteriami kierować się przy doborze narzędzi diagnostycznych do danego przypadku?

Jednym słowem - wyjdziesz z webinaru z uniwersalną wiedzą, która pozwoli Ci “skroić na miarę” diagnozę dla każdego Pacjenta, który zgłosi się do Twojego gabinetu. 


PRAKTYCZNY PROGRAM

1) ADHD w ujęciu ICD-11 - jak zmieniły się kryteria diagnostyczne i jak uwzględniać te zmiany w procesie diagnozy?

2) O co i jak pytać, aby poznać strategie kompensacyjne i metody maskowania objawów przez Pacjenta? 

3) Przegląd narzędzi w diagnozie ADHD - kiedy i jak je wykorzystywać, aby dostarczały nam kompleksowych i rzetelnych informacji o funkcjonowaniu Pacjenta?

  • DIVA-5
  • CVLT - Kalifornijski Test Uczenia Się Językowego
  • Test MOXO z uwzględnieniem jego nowych funkcjonalności.

4) Diagnoza różnicowa w pigułce - jak odróżnić ADHD od PTSD, zespołu lęku uogólnionego, depresji? A po czym poznać, że u Pacjenta te zaburzenia współwystępują?

5) Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w diagnozie ADHD?

6) Co powinna zawierać opinia psychologiczna wydawana Pacjentowi pod koniec procesu diagnozy? Jakich sformułowań używać, aby była zrozumiała, przydatna, szczera i jednocześnie nie zawierała informacji zagrażających dla Pacjenta?

Nowość❗️Szkolenie zawiera symulacje sesji diagnostycznej. Niepowtarzalna okazja, aby w praktyce zobaczyć prawdziwą sesję terapeutyczną prowadzą przez doświadczonego psychoterapeutę.


DLA KOGO?

Webinar będzie skierowany do wszystkich specjalistów, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie rozpoznawania objawów ADHD, różnicowania ich z innymi zaburzeniami oraz diagnozowania przy wykorzystaniu narzędzi psychometrycznych. Zapraszamy zwłaszcza ambitnych studentów, psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy POZ, psychiatrów oraz innych specjalności.

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


Na szkolenie zaprasza Karina Makara

psycholożka (absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego) i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie specjalizacji w Instytucie Poznawczym. Zdobywała doświadczenie kliniczne w różnorodnych placówkach dla dorosłych i młodzieży: m.in. Specjalistycznym Szpitalu im. Ludwika Rydygiera w Krakowie, oddziale dziennym Szpitala Klinicznego im. Józefa Babińskiego w Krakowie, Fundacji Inkluzja, ośrodkach wychowawczych. Zajmuje się diagnozą, wsparciem psychologicznym i psychoterapią dla dorosłych z doświadczeniem neuroróżnorodności, różnymi zaburzeniami zdrowia psychicznego, zmagających się z kryzysami życiowymi i poczuciem utraty sensu życia. Jest autorką licznych artykułów w uznanym w środowisku miesięczniku “Świat Problemów”. 

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia Akademii Terapeuty

"Czego specjaliści zdrowia psychicznego mogą nauczyć się od profesora dietetyka? Najnowsze badania i trudne pytania" Prof. dr hab. n. med. Dariusz Włodarek "Różnicowanie ADHD, autyzmu i zaburzeń osobowości - wskazówki diagnostyczne" mgr Agata Maria Kowalska "Jak budować i wzmacniać u Pacjenta tryb „Zdrowego Dorosłego”? Techniki terapii schematu" mgr Przemysław Mućko "Prawnik radzi - tajemnica zawodowa, psycholog jako świadek, prawo karne i cywilne. Praktyczne wytyczne postępowania dla psychologów" Monika Nowicka-Jasińska "ADHD u dorosłych - diagnostyka i psychofarmakoterapia. Zaawansowane kompendium dla lekarzy" dr n. med. Tomasz Gondek, lek. Agata Todzia-Kornaś, mgr Olga Maracewicz "Trauma rozwojowa - jak skutecznie pomóc dziecku, integrując założenia neurobiologii i współczesnej psychoterapii?" dr Kamila Kuprowska-Stępień "Ocena i prawidłowy opis stanu psychicznego - wskazówki dla psychologów i psychoterapeutów" mgr Agata Kowalska "Jak pomóc Pacjentowi z „terapioopornym”, niskim poczuciem własnej wartości?" dr n.społ. Agnieszka Kozak "“Męskie” i “kobiece” ADHD - diagnoza i terapia dorosłych zgodna z najnowszymi wytycznymi" mgr Agata Kowalska "Diagnoza autyzmu z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych" mgr Martyna Czopowicz „Terapia schematu w pracy z osobami dotkniętymi parentyfikacją w dzieciństwie” mgr Przemysław Mućko
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]