Świadomość na temat zaburzeń neurorozwojowych – ADHD i spektrum autyzmu nieustannie rośnie. Większość rodziców potrafi już wskazać typowe objawy ASD i ADHD czy niektóre wskazania do diagnozy. Dzięki temu znacznie obniżyła się średnia wieku, w jakim dzieci otrzymują rozpoznanie tych zaburzeń. To oczywiście dobra informacja, bo wczesna diagnoza oznacza wczesne wdrożenie terapii i znacznie większą szansę, że dziecko będzie osiągać sukcesy w szkole i dorosłym życiu.
Wiąże się z tym jednak pewna pułapka - do gabinetów diagnostów coraz częściej trafiają rodzice, którzy są przekonani, że ich dziecko ma zaburzenia ze spektrum autyzmu lub ADHD, i w zasadzie oczekują jedynie potwierdzenia swoich przypuszczeń. Specjaliści ulegają wtedy czasami złudzeniu, że sprawa jest jasna i rezygnują z pogłębionej diagnostyki. Rozmawiając z Wami podczas szkoleń czy staży słyszymy też, że nie macie pewności, jak w ogóle powinna przebiegać diagnoza zaburzeń neurorozwojowych. Jak dobrać narzędzia diagnostyczne? Na co zwrócić uwagę, badając dziecko czy rozmawiając z rodzicami? Czy wzbogacić diagnozę o obserwację lekarską? Jak przeprowadzić diagnozę różnicową i upewnić się, że objawy dziecka nie mają innych przyczyn?
Udział w nadchodzącym szkoleniu dostarczy Ci jasnych i praktycznych odpowiedzi na te pytania. Wspólnie przejdziemy przez proces pomocy młodszym i starszym dzieciom - począwszy od wstępnego wywiadu z rodzicami, przez badania psychologiczne, przedstawienie wyników i zaleceń, aż po wsparcie postdiagnostyczne.
Webinar skierowany jest do wszystkich specjalistów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, którzy chcieliby rozszerzyć swoją wiedzę z zakresu lekarsko-psychologicznej diagnozy neurorozwojowej.
psycholożka-diagnostka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z Pacjentami i ich Rodzinami, specjalizująca się w diagnozie dzieci i młodzieży z zaburzeniami neurorozwojowymi. Absolwentka Wydziału Psychologii i studiów podyplomowych z zakresu stosowanej analizy zachowania Uniwersytetu SWPS w Warszawie oraz Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA. Ukończyła również liczne kursy i szkolenia dotyczące diagnozy oraz pracy z dziećmi i młodzieżą. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku”, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz placówkach oświatowych. Prowadzi szkolenia dla kadr w edukacji, treningi wychowawcze i warsztaty psychoedukacyjne.
– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
– możliwość obejrzenia nagrania 1,5-godzinnego szkolenia przez 30 dni od daty premiery/zakupu nagrania;
– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]