DIAGNOZA W KIERUNKU ZABURZEŃ NEUROROZWOJOWYCH: ZŁOTE STANDARDY I WSKAZÓWKI DLA SPECJALISTÓW PPP

Szkolenie online

Termin szkolenia: 10 września 2024 r. (wtorek) w godz. 18:00-19:30
Specjalisto! Pracujesz z dziećmi w poradni psychologiczno-pedagogicznej? Coraz częściej konsultujesz małych Pacjentów, którzy mają trudności z koncentracją lub w kontakcie z otoczeniem?


Ten bezpłatny webinar jest dla Ciebie. Zapisz się, aby:
·        lepiej zrozumieć zjawisko neuroróżnorodności;
·        szybciej rozpoznawać pierwsze objawy ADHD i ASD;
·        poznać złote standardy dotyczące diagnozy zaburzeń neurorozwojowych i kluczowe zasady wsparcia dziecka i rodziny po diagnozie;
·        pomagać zgodnie z najnowszym stanem wiedzy i bez lęku!

Świadomość na temat zaburzeń neurorozwojowych – ADHD i spektrum autyzmu nieustannie rośnie. Większość rodziców potrafi już wskazać typowe objawy ASD i ADHD czy niektóre wskazania do diagnozy. Dzięki temu znacznie obniżyła się średnia wieku, w jakim dzieci otrzymują rozpoznanie tych zaburzeń. To oczywiście dobra informacja, bo wczesna diagnoza oznacza wczesne wdrożenie terapii i znacznie większą szansę, że dziecko będzie osiągać sukcesy w szkole i dorosłym życiu.

Wiąże się z tym jednak pewna pułapka - do gabinetów diagnostów coraz częściej trafiają rodzice, którzy są przekonani, że ich dziecko ma zaburzenia ze spektrum autyzmu lub ADHD, i w zasadzie oczekują jedynie potwierdzenia swoich przypuszczeń. Specjaliści ulegają wtedy czasami złudzeniu, że sprawa jest jasna i rezygnują z pogłębionej diagnostyki. Rozmawiając z Wami podczas szkoleń czy staży słyszymy też, że nie macie pewności, jak w ogóle powinna przebiegać diagnoza zaburzeń neurorozwojowych. Jak dobrać narzędzia diagnostyczne? Na co zwrócić uwagę, badając dziecko czy rozmawiając z rodzicami? Czy wzbogacić diagnozę o obserwację lekarską? Jak przeprowadzić diagnozę różnicową i upewnić się, że objawy dziecka nie mają innych przyczyn?

Udział w nadchodzącym szkoleniu dostarczy Ci jasnych i praktycznych odpowiedzi na te pytania.  Wspólnie przejdziemy przez proces pomocy młodszym i starszym dzieciom - począwszy od wstępnego wywiadu z rodzicami, przez badania psychologiczne, przedstawienie wyników i zaleceń, aż po wsparcie postdiagnostyczne.


PRAKTYCZNY PROGRAM
  • Czym jest neuroróżnorodnorodność?
  • Flagi ostrzegawcze – kiedy powinno się rekomendować diagnozę medyczną w kierunku ADHD, ASD?
  • Krok po kroku: zalecany model diagnozy w kierunku zaburzeń neurorozwojowych oraz diagnozy różnicowej
  • Wsparcie postdiagnostyczne: jak pracować z dzieckiem i rodziną po diagnozie, uwzględniając ich indywidualne potrzeby?


DLA KOGO?

Webinar skierowany jest do wszystkich specjalistów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, którzy chcieliby rozszerzyć swoją wiedzę z zakresu lekarsko-psychologicznej diagnozy neurorozwojowej.


Na szkolenie zaprasza Anna Papis

psycholożka-diagnostka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z Pacjentami i ich Rodzinami, specjalizująca się w diagnozie dzieci i młodzieży z zaburzeniami neurorozwojowymi. Absolwentka Wydziału Psychologii i studiów podyplomowych z zakresu stosowanej analizy zachowania Uniwersytetu SWPS w Warszawie oraz Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA. Ukończyła również liczne kursy i szkolenia dotyczące diagnozy oraz pracy z dziećmi i młodzieżą. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku”, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz placówkach oświatowych. Prowadzi szkolenia dla kadr w edukacji, treningi wychowawcze i warsztaty psychoedukacyjne.

Co zyskam zapisując się na szkolenie online?


– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 1,5-godzinnego szkolenia przez 30 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

"Między miłością a miłością pozorną w psychoterapii" prof. dr hab. n. med. Bogdan de Barbaro "Różnicowanie ADHD, autyzmu i zaburzeń osobowości - wskazówki diagnostyczne" mgr Agata Maria Kowalska "Prawnik radzi - tajemnica zawodowa, psycholog jako świadek, prawo karne i cywilne. Praktyczne wytyczne postępowania dla psychologów" Monika Nowicka-Jasińska "Pomoc psychologiczna i psychoterapia dla osób starszych i ich opiekunów" dr Magdalena Leszko "Portale randkowe - drapieżnicy, ofiary i kryzys psychiczny" mgr Iwona Byśkiniewicz "Terapia schematu w leczeniu narcystycznego i histronicznego zaburzenia osobowości" mgr Aleksandra Defranc "Konceptualizacja kluczem do sukcesu: jak wykorzystywać rozumienie problemów Pacjenta w terapii?" mgr Maria Gaj "Diagnoza w kierunku zaburzeń neurorozwojowych: złote standardy i wskazówki dla specjalistów PPP" mgr Anna Papis "DBT w terapii zaburzeń osobowości i trudności interpersonalnych - niezbędne techniki dla każdego psychologa i terapeuty" mgr Izabela Budzyńska "Jak zbudować współpracę z rodzicami dziecka w diagnozie i terapii?" mgr Martyna Czopowicz "Diagnoza autyzmu z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych" mgr Martyna Czopowicz ”Terapia schematu w pracy z Pacjentami przeżywającymi trudności w relacjach” mgr Przemysław Mućko „Diagnoza i terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi” mgr Martyna Czopowicz „Między kryzysem a zaburzeniem psychicznym – jak zrozumieć różnice i relacje między nimi?” dr n. hum. Magdalena Nowicka „Borderline w praktyce psychoterapeuty – strategie pracy terapeutycznej i rola relacji terapeutycznej” dr n. społ. Agnieszka Bożek
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]