Wielu terapeutów - zwłaszcza tych młodych stażem - odczuwa potrzebę ciągłego wzbogacania swojego warsztatu o nowe techniki, protokoły czy koncepcje. Na drugim biegunie znajdują się psychoterapeuci z kilku-, kilkunasto- lub nawet kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, którzy mają poczucie, że wszystko już widzieli, nic ich nie zaskoczy, że wiedzą, jak postąpić w każdej sytuacji. Są sceptycznie nastawieni do aktualizowania swojej wiedzy i żywią przekonanie, że dobrego terapeutę czynią przede wszystkim lata praktyki.
Badania pokazują tymczasem, że stosowane techniki mają wpływ na powodzenie procesu terapeutycznego zaledwie w ok. 15%. Jak dotąd nie udowodniono też, że lata stażu terapeuty(-ki) stanowią czynnik kluczowy dla efektywnej współpracy z Pacjentem(-ką).
O irrewerencji, czyli postawy niewiedzenia i zdolności do zawieszania swoich poglądów, mówi się zazwyczaj w kontekście terapii par/rodzin i bezstronności w pracy terapeutycznej z systemem. Jest to jednak postawa bardzo cenna, a czasem wręcz niezbędna również w trakcie terapii indywidualnej. Spore szkody może przynieść zarówno patrzenie na Pacjenta(-ki) wyłącznie przez pryzmat teorii czy praktykowanego nurtu, jak i założenie, że potrzebuje on(a) po prostu tego samego, co inne osoby, którym już pomogliśmy.
Nadchodzące szkolenie z prof. de Barbaro będzie prowadzone zgodnie z zasadą “minimum teorii, maksimum praktyki”. W trakcie dyskusji poznasz punkt widzenia i doświadczenia innych Uczestników, podczas sesji Q&A otrzymasz odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości, zaś cały webinar będzie okazją do zainspirowania się postawą irrewerencji, którą w swojej praktyce przyjmuje Pan Profesor 🙂
Na szkolenie zapraszamy wszystkie osoby wykonujące zawody pomocowe, które chcą rozwijać w sobie postawy pożądane w kontakcie z Pacjentem. Program szkolenia został stworzony przede wszystkim z myślą o psychologach, psychoterapeutach różnych nurtów i na różnym etapie rozwoju zawodowego, lekarzach psychiatrach i innych specjalności, pozostałych pracownikach służby zdrowia, pedagogach, pracownikach pomocy społecznej, ośrodków pomocy rodzinie, wychowawczych, poprawczych, karnych - a także o wszystkich kształcących się w wyżej wymienionych kierunkach.
Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]
Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB.
lekarz psychiatra, psychoterapeuta i profesor nauk medycznych. Jeden z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie psychoterapii, szczególnie psychoterapii par i rodzin. Pracuje jako terapeuta rodzin i par od ponad 30 lat, pomagając ludziom mierzyć się z ich problemami. Jest autorem, współautorem i redaktorem artykułów i książek z zakresu psychiatrii i psychoterapii, m.in. „Możesz pomóc”, „Pacjent w swojej rodzinie”, „Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny”, „Konteksty psychiatrii”, „Postmodernistyczne inspiracje w psychoterapii”, „I jak tu się dogadać?!”. Prowadzi wykłady i szkolenia, współpracując z czołowymi organizacjami naukowymi w Polsce. Szkolenia, które poprowadził dotąd w ramach projektu Akademia Terapeuty, cieszą się rekordową popularnością.
W cenie zawierają się:
– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;
– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;
– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]