JAK PRACOWAĆ Z PACJENTAMI, KTÓRZY PRZETRWALI TRAUMY ZŁOŻONE? PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DLA TERAPEUTÓW

Certyfikowane szkolenie online

Termin szkolenia: 28 sierpnia 2024 r. (środa) w godz. 18:00 – 21:00

Jak poprowadzić pierwsze spotkania z Pacjentem z podejrzeniem traumy złożonej? Na co zwrócić uwagę w procesie diagnozy różnicowej, aby postawić właściwe rozpoznanie? Jak budować relację terapeutyczną, która będzie prawdziwie uzdrawiająca dla Pacjenta? Jak korygować zakłócenia, które niemal na pewno się w niej pojawią? Jak wykorzystywać to, co dzieje się z terapeutą podczas sesji, do lepszego rozumienia Pacjenta i planowania interwencji terapeutycznych? Jak radzić sobie z wyzwaniami pojawiającymi się w terapii osób z traumą złożoną? Na te i wiele, wiele innych pytań odpowie doświadczona psycholożka kliniczna i psychoterapeutka:

Jak wskazują doniesienia kliniczne, traumy wynikające z działań człowieka rodzą zdecydowanie bardziej dotkliwe skutki dla psychiki, niż traumy w wyniku katastrof naturalnych. Szczególnie poważne mogą być skutki tzw. relacji urazowych, czyli takich, w których doszło do przemocy, nadużycia lub zaniedbania ze strony drugiej osoby. Najczęściej są to relacje z opiekunami w dzieciństwie lub młodości. Niekiedy zdarza się, że dostrzegany i zgłaszany przez Pacjenta problem dotyczy (pozornie) zupełnie innego obszaru, np. trudności w rozwoju osobistym czy budowania trwałego, bliskiego związku. Jednak nawet te traumatyczne wspomnienia, które zostały zepchnięte w niepamięć, silnie uszkadzają psychikę i odbijają się echem przez wiele lat.

Jak więc profesjonalnie pomagać Pacjentom ze złożonymi urazami relacyjnymi?

W pracy terapeutycznej z takimi osobami przydatne może okazać się myślenie psychodynamiczne i techniki zaczerpnięte z tego podejścia. W trakcie szkolenia dowiesz się, jak wykorzystywać dorobek terapii psychodynamicznej, prowadząc Pacjentów po złożonych przejściach traumatycznych. Poznasz konkretne wskazówki do prowadzenia diagnozy i poszczególnych etapów terapii.


PRAKTYCZNY PROGRAM
  • Codzienne funkcjonowanie Pacjentów zmagających się ze złożonymi urazami relacyjnymi - jakich trwałych trudności doświadczają? O co warto zapytać Pacjenta na pierwszych spotkaniach?
  • Na jakie wyzwania i pułapki należy przygotować się w pracy z osobami po złożonych przejściach traumatycznych?
  • Różnicowanie cPTSD z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego - jak korzystać z wywiadu klinicznego w psychoterapii?
  • Konceptualizacja oparta na koncepcji przywiązania i relacji z obiektem - jak i po co ją opracować? W jaki sposób myślenie psychodynamiczne może pomóc terapeucie w prowadzeniu Pacjenta?
  • Jak wykorzystywać zjawiska przeniesienia i przeciwprzeniesienia do określenia poziomu uszkodzeń self u Pacjentów z traumą złożoną?
  • Jak pracować z Pacjentami, którym trudno powracać pamięcią do wcześniejszych etapów życia?
  • Reparacja powstałych uszkodzeń - zasady budowania bezpiecznej, uzdrawiającej relacji terapeutycznej.


DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich specjalistów zainteresowanych tematyką diagnozy i leczenia traumy złożonej/cPTSD - zwłaszcza psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy psychiatrów, psychotraumatologów, interwentów kryzysowych - a także wszystkich kształcących się w wyżej wymienionych kierunkach.

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


Dr Karolina Zalewska-Łunkiewicz

doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, specjalistka psycholożka kliniczna, socjoterapeutka, psychoterapeutka certyfikowana przez Europejskie Towarzystwo Psychoterapii i Polskie Towarzystwo Psychologiczne; kierowniczka Zakładu Psychologii Klinicznej i Zdrowia na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Katowicach. Pracuje terapeutycznie w podejściu psychodynamicznym z osobami dorosłymi i starszą młodzieżą. Ma bogate doświadczenie kliniczne, które zdobywała m.in. na oddziałach psychiatrycznych oraz w ośrodku terapii rodzin i par. Jest współautorką bestsellerowej książki „Kliniczna psychologia sądowa” oraz konsultantką naukową polskiej edycji „Podręcznika Pozytywnej Psychoterapii Psychodynamicznej”. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół tematyki psychospołecznych uwarunkowań trudności w zakresie zdrowia psychicznego.

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia Akademii Terapeuty

"Czego specjaliści zdrowia psychicznego mogą nauczyć się od profesora dietetyka? Najnowsze badania i trudne pytania" Prof. dr hab. n. med. Dariusz Włodarek "Pomoc psychologiczna i psychoterapia dla osób starszych i ich opiekunów" dr Magdalena Leszko "Trauma rozwojowa - jak skutecznie pomóc dziecku, integrując założenia neurobiologii i współczesnej psychoterapii?" dr Kamila Kuprowska-Stępień "Seksuologia w ICD-11: nowe wytyczne odnośnie diagnozy i słownictwa" prof. dr hab. n. med. Zbigniew Lew-Starowicz "Polityka i skrajności poglądów w gabinecie - jak skorzystać z wnoszonych treści w procesie diagnozy i terapii?" mgr Katarzyna Krasuska-Turzyniecka "Diagnostyka i terapia zaburzeń związanych z traumą - najnowsze wytyczne" mgr Igor Rotberg "Dysfunkcjonalne schematy DDA/DDD - jak zmieniać je w psychoterapii? Wytyczne i wskazówki dla terapeutów" dr n.hum. Ewa Woydyłło-Osiatyńska "Diagnoza różnicowa u dzieci: ASD, zaburzenia więzi, nieprawidłowo kształtująca się osobowość" mgr Martyna Czopowicz "Jak dbać o siebie, pracując z najliczniejszą grupą Pacjentów - osobami po traumie?" mgr Igor Rotberg "Terapia schematu w leczeniu narcystycznego i histronicznego zaburzenia osobowości" mgr Aleksandra Defranc "Potrzeby emocjonalne w terapii: jak je rozpoznawać i jak na nie odpowiadać?" mgr Przemysław Mućko "Transpłciowość i niebinarność u dzieci i młodzieży: diagnoza, terapia, wsparcie dla rodzin" dr hab. n. społ. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ „Diagnoza i terapia narcystycznego zaburzenia osobowości” mgr Izabela Słoniewska „Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline” mgr Paweł Górny
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]