KONCEPTUALIZACJA KLUCZEM DO SUKCESU: JAK WYKORZYSTYWAĆ ROZUMIENIE PROBLEMÓW PACJENTA W TERAPII?

Certyfikowane szkolenie online


Termin szkolenia: 27 czerwca 2024 r. (czwartek) w godz. 17:00 – 20:00

Specjalisto! Czy zdarza się, że z Twojego gabinetu wychodzi nowy Pacjent, a Ty myślisz “bardzo chciał(a)bym pomóc, ale nie mam pewności, jak”? Nie martw się! Takie dylematy od czasu do czasu przeżywa każdy z nas. Ich rozwiązaniem jest solidnie opracowana konceptualizacja problemów Pacjenta - czyli sformułowany przez Ciebie mechanizm powstawania i utrzymywania się jego problemów. To w osobiście stworzonej konceptualizacji znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak skutecznie kogoś wesprzeć. Zapisz się na nasze szkolenie, aby poznać: poziomy konceptualizacji i sposoby zdobywania niezbędnych informacji w trakcie sesji wstępnych; konkretne wskazówki, jak wykorzystywać konceptualizację przy tworzeniu planu terapii i na różnych etapach prowadzenia terapii; sposoby wykorzystania konceptualizacji do pogłębiania przymierza terapeutycznego i motywacji Pacjenta do terapii… … i wiele więcej!

“Brak jasnych wytycznych” czy “niepewność, jak krok po kroku powinien przebiegać proces terapii” - to aspekty, które młodzi terapeuci postrzegają jako najtrudniejsze w swojej pracy. Mają rację: nawet w podręcznikach do wysoko ustrukturalizowanej terapii poznawczo-behawioralnej nie znajdziemy uniwersalnych odpowiedzi na niektóre pytania. Co robić, gdy stosowane przez nas interwencje nie przynoszą satysfakcjonujących rezultatów? Jak odpowiedzieć, gdy Pacjent niespodziewanie informuje nas o objawach lub problemach, o których wcześniej nie mówił? Jaką postawę przyjąć, gdy Pacjent zaczyna przejawiać zachowania typu acting-out albo prowokujące, pasywno-agresywne bądź w inny sposób trudne wobec nas - terapeutów? 

To sytuacje, gdy nawet doświadczeni specjaliści nie zawsze są pewni, jak postąpić. Oprócz wsparcia superwizora nieocenione jest wówczas odwołanie się do konceptualizacji problemów Pacjenta, sformułowanej na początku terapii. To przy jej pomocy możemy opracować optymalną ścieżkę postępowania w poszczególnych sytuacjach - uwzględniającą nie tylko unikalne trudności, ale i zasoby, ograniczenia, cechy czy potrzeby osoby, z którą pracujemy. 

Mówiąc najprościej, konceptualizacja pozwala zrozumieć, co i dlaczego się dzieje. Jest potrzebna zarówno specjalistom zajmującym się psychoterapią, jak i pomocą oraz poradnictwem psychologicznym, interwencją kryzysową etc. 

Szkolenie opracowaliśmy po to, abyś m_gł(a) rozwinąć swoje umiejętności tworzenia, a  następnie wykorzystywania konceptualizacji w pracy z Pacjentem. To podniesie Twoją pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w gabinecie. Zyskają na tym również przyszli i obecni Pacjenci: praca z terapeutą, który rozumie ich problemy i wie, jak na nie odpowiedzieć, znacząco zwiększa ich szanse, że dzięki terapii rozwiną skrzydła i zażegnają kryzysy. 


PRAKTYCZNY PROGRAM

1) O co, jak i kiedy pytać Pacjenta, aby zdobyć informacje niezbędne do:

  • pierwszego poziomu konceptualizacji - co jest jego trudnością i dlaczego problem się utrzymuje?
  • drugiego poziomu konceptualizacji - jak powstały trudności Pacjenta?

2) Jak opracować konceptualizację i co dokładnie powinna zawierać, aby rzeczywiście służyła Ci w pracy? Pakiet wskazówek 

3) Zastosowanie konceptualizacji w pracy terapeutycznej: jak wykorzystywać ją przy tworzeniu wstępnego planu terapii, a następnie na poszczególnych sesjach?

4) Czy Pacjent powinien znać Twoją konceptualizację jego problemów? Kiedy i jak ją omawiać, aby było to na korzyść całego procesu terapii?

5) Jak konceptualizacja może pomóc w obliczu kryzysów, trudnych sytuacji w terapii? 

6) Po czym poznać, że nasza konceptualizacja jest błędna lub wymaga uzupełnienia, modyfikacji? Co wtedy zrobić?

7) Praca z Pacjentem przy wykorzystaniu protokołu leczenia danego zaburzenia vs terapia w oparciu o konceptualizację - czym różnią się te formy pomocy? Jak włączyć wnioski z konceptualizacji do terapii Pacjenta leczonego według protokołu?


DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich specjalistów zdrowia psychicznego, którzy chcą podnieść swoje umiejętności z zakresu opracowywania konceptualizacji Pacjenta i praktycznego wykorzystywania jej w pracy terapeutycznej. Webinar jest dostosowany do potrzeb i możliwości m.in.: studentów psychologii i kierunków pokrewnych, którzy chcą jak najszybciej zdobyć i rozwijać swoje umiejętności kliniczne; słuchaczy szkół psychoterapii przygotowujących się do pierwszego spotkania z Pacjentem; aktywnych zawodowo psychologów i terapeutów z różnym stażem. Zapraszamy specjalistow zatrudnionych zarówno w państwowych, jak i prywatnych gabinetach, ośrodkach, instytucjach. 

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


Webinar poprowadzi Maria Gaj:

psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (certyfikat PTTPB nr 897), członkini Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Ukończyła psychologię stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, praktyki w USA oraz czteroletnie studia podyplomowe z psychoterapii poznawczo- behawioralnej na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Szpitalu Specjalistycznym im. dr J. Babińskiego i Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie, w Dziennym Ośrodku Rehabilitacji Dzieci z Zaburzeniami Neurorozwojowymi w Puławach, a także pracując w oświacie z dziećmi i młodzieżą. Przez wiele lat angażowała się w popularyzowanie wiedzy psychologicznej na łamach miesięczników Charaktery, Psychologia w Szkole, Psychologia Dziś. 

Obecnie prowadzi terapię indywidualną dla dorosłych, dzieci i młodzieży zmagających się z różnymi zaburzeniami zdrowia psychicznego. W swojej pracy łączy klasyczne metody poznawczo - behawioralne z technikami zaczerpniętymi z nurtu terapii schematu. Chętnie dzieli się też wiedzą ze studentami i innymi specjalistami, prowadząc w PsychoMedic staże z cyklu "Psycholog-Praktyk".

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia Akademii Terapeuty

"Różnicowanie ADHD, autyzmu i zaburzeń osobowości - wskazówki diagnostyczne" mgr Agata Maria Kowalska "Choroba otyłościowa - co każdy psycholog i psychoterapeuta musi o niej wiedzieć w 2023 roku?" mgr Agnieszka Węgiel "Ocena i prawidłowy opis stanu psychicznego - wskazówki dla psychologów i psychoterapeutów" mgr Agata Kowalska "Seksuologia w ICD-11: nowe wytyczne odnośnie diagnozy i słownictwa" prof. dr hab. n. med. Zbigniew Lew-Starowicz "Dysfunkcjonalne schematy DDA/DDD - jak zmieniać je w psychoterapii? Wytyczne i wskazówki dla terapeutów" dr n.hum. Ewa Woydyłło-Osiatyńska "Genogram w terapii pary osób z zaburzeniami osobowości" dr Bartosz Zalewski "Lęk paniczny - najnowsze wytyczne odnośnie diagnozy różnicowej i terapii" mgr Maria Gaj "Jak wykorzystywać wiedzę o mózgu? Wskazówki z neuronauki dla psychologów, terapeutów, menadżerów" mgr Anna Connor-Łakomy "Relacja terapeutyczna jako dźwignia zmiany w psychoterapii i pomocy psychologicznej" mgr Katarzyna Krasuska-Turzyniecka "Trudna droga do Wewnętrznego Dziecka – tryby radzenia sobie i obrony w terapii" mgr Przemysław Mućko "Niezgodność płciowa, transpłciowość i niebinarność - co trzeba wiedzieć w 2023 roku?" mgr Dominik Haak "Jak pracować z Pacjentem, który doświadczył wykorzystania w dzieciństwie?" dr hab. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ „Czy istnieje sposób na udaną psychoterapię?” prof. dr hab. n. hum. Czesław Czabała "Konceptualizacja przypadku i pomoc psychologiczna w pracy z dorosłymi – kurs dla początkujących psychologów" mgr Katarzyna Krasuska-Turzyniecka "Tajemnice i pułapki przeszłych zranień - praktyczne wskazówki do pracy z Pacjentem" dr Bogna Szymkiewicz-Kowalska ”Wzbogać swój warsztat o terapię par skoncentrowaną na emocjach” mgr Małgorzata Szyszka-Nowak ”Terapia schematu w pracy z Pacjentami przeżywającymi trudności w relacjach” mgr Przemysław Mućko ”Poradnictwo psychologiczne dla dzieci i młodzieży – kurs dla początkujących psychologów i studentów” mgr Martyna Czopowicz „Techniki DBT w terapii borderline i trudności interpersonalnych” mgr Izabela Budzyńska
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]