Kurs Psycholog Dziecięcy - niezbędne przygotowanie do pracy w PPP i PZP  

Pracujesz z dziećmi w poradni psychologiczno-pedagogicznej lub poradni zdrowia psychicznego? A może chciał(a)byś zatrudnić się w takim miejscu po studiach lub chcesz przebranżowić się po latach w korporacji? Praca terapeutyczna i/lub diagnostyczna z dziećmi jest Twoim marzeniem i pasją - ale czujesz, że brakuje Ci niezbędnej wiedzy i umiejętności do prowadzenia diagnozy, poradnictwa psychologicznego i terapii dla dzieci z różnymi trudnościami? 

Jesteś we właściwym miejscu! Ten kurs będzie odpowiedzią na wszystkie Twoje pytania, obawy i dylematy. 

Psycholog dziecięcy - szkolenie od PsychoMedic.pl

Psycholog dziecięcy to naprawdę wyjątkowy zawód. Pracując w tym charakterze, masz realny wpływ na przyszłość młodego człowieka i zwiększasz jego szanse na sukcesy w życiu prywatnym i zawodowym, kształtujesz pozytywne nastawienie do sięgania po pomoc, masz możliwość prowadzenia systemowych oddziaływań i podnoszenia jakości życia całych rodzin. Ta praca wiąże się jednak także z wieloma wyzwaniami - z licznych rozmów z psychologami dziecięcymi wiemy, że zadajecie sobie pytania, na które zabrakło odpowiedzi w programie studiów. 

  • Jak zaplanować i przeprowadzić proces poradnictwa psychologicznego dla dziecka lub nastolatka?
  • Z jakich narzędzi i w jaki sposób korzystać w procesie diagnozy autyzmu, ADHD i innych zaburzeń? Jak różnicować zaburzenia neurorozwojowe z innymi trudnościami?
  • Jak udzielać skutecznej pomocy również dorosłym - rodzicom czy nauczycielom?  Jak przekazywać trudne informacje i radzić sobie z opiekunami dziecka, którzy są w oporze, niechętni do współpracy?
  • Jak wypełniać poszczególne dokumenty, takie jak protokół z rozmowy, opis obserwacji dziecka, program zajęć specjalistycznych? Jak prowadzić dokumentację w taki sposób, aby spełniała zarówno wymogi formalne, jak i była zgodna ze standardami poufności w zawodzie psychologa? 
  • Po jakie techniki terapeutyczne sięgać w poszczególnych sytuacjach często spotykanych w praktyce psychologa dziecięcego: gdy mały Pacjent mierzy się z przemocą rówieśniczą, tendencją do zachowań autoagresywnych, trudnościami wynikającymi z zaburzeń neurorozwojowych?
  • Jak pracować z dzieckiem, które identyfikuje się jako transpłciowe lub niebinarne? Jak wesprzeć także jego rodziców i rodzeństwo?
  • Jak reagować w sytuacjach najtrudniejszych - gdy uczeń mierzy się z kryzysem suicydalnym lub podejrzewamy, że padł ofiarą przestępstwa?


Kurs odpowiada na wszystkie te pytania - i wiele innych. To kompleksowy pakiet informacji, wytycznych, technik oraz wskazówek od praktyków dla praktyków. Szkolenie powstało z potrzeby serca, a naszym celem jest, abyś poczuł(a) się po nim pewnie i dzięki temu czerpał(a) prawdziwą satysfakcję z pracy, z odwagą stawał(a) przed nowymi wyzwaniami i zostawił(a) w tyle obawy odnośnie własnych kompetencji.

Czy nasz kurs dla psychologów dziecięcych jest dla Ciebie? To szkolenie to propozycja dla wszystkich studentów i absolwentów psychologii, którzy pracują z dziećmi - zwłaszcza w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, poradniach zdrowia psychicznego czy ośrodkach wczesnej interwencji dla dzieci, lub rozważają podjęcie pracy w takim miejscu. Kurs jest również dostosowany do potrzeb pedagogów i oligofrenopedagogów. Szczególnie ciepło zapraszamy do udziału osoby, które chciałyby: gruntownie uzupełnić swoją wiedzę z zakresu diagnozy (w tym diagnozy różnicowej) dzieci i młodzieży: doboru narzędzi diagnostycznych do przypadku, prowadzenia wywiadu i obserwacji dziecka, pisania opinii itp.; chciałyby sobie lepiej radzić i odczuwać mniej lęku w sytuacjach trudnych, takich jak przypadki niejasne diagnostycznie, kontakt z konfliktowym rodzicem, dziecko skierowane do psychologa z powodu myśli “s” itp.; poszukują praktycznych informacji, np. z jakich materiałów warto skorzystać podczas indywidualnych i grupowych zajęć z dziećmi, jak prowadzić dokumentację czy jak interpretować zapisy różnych aktów prawnych; zdobyć nowe, konkretne techniki i umiejętności przydatne w procesie pomocy psychologicznej i psychoterapii dla dzieci i młodzieży; czują, że nie mają wystarczającego wsparcia w swoim środowisku zawodowym

Dlaczego warto zainwestować w szkolenie dla psychologów dziecięcych od PsychoMedic.pl? 
  • Pokazujemy, jak w praktyce realizować wytyczne i zadania dla psychologów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, poradniach zdrowia psychicznego i innych ośrodkach - wiemy, “z czym to się je”! Zaufaniem obdarzyło nas już wielu świetnych specjalistów(-ek), którzy chcieli doszkolić się lub całkowicie przekwalifikować w kierunku pracy w PPP, PZP oraz diagnostyki i terapii całościowych zaburzeń rozwoju. Przekażemy Ci całą naszą wiedzę i kompleksowo wesprzemy rozwój kompetencji.
  • Kurs jest prowadzony zgodnie z naszą złotą zasadą - maksimum praktyki, minimum teorii. Poszczególne moduły zawierają jedynie krótkie wprowadzenie teoretyczne - obejmujące wyłącznie takie informacje, które są rzeczywiście ważne i przydatne z punktu widzenia codziennej pracy psychologa dziecięcego. Cała reszta to praktyczne podpowiedzi i narzędzia.
  • Uczymy pracy z dziećmi od A do Z: od tego, na co być wyczulonym w kontakcie z rodzicem i dzieckiem, przez to, jak wykorzystywać dostępne narzędzia w pracy diagnostycznej i terapeutycznej, aż po zasady efektywnej współpracy z nauczycielami i innymi specjalistami. Poszczególne moduły kursu obfitują w praktyczne ćwiczenia i analizy przypadków.. 
  • Na nasze szkolenie dla psychologów dziecięcych składają się nie tylko warsztaty, ale i dodatkowe materiały szkoleniowe. Znajdziesz tu m.in. literaturę polecaną, materiały przydatne w prowadzeniu wywiadu z rodzicami i sesji dla dzieci z różnych grup wiekowych czy wzory prawidłowo uzupełnionych dokumentów.
  • Jako jedni z nielicznych w Polsce szkolimy także z formalnych aspektów opiniowania: sporządzania dokumentacji medycznej, epikryz psychologicznych oraz opinii-diagnoz klinicznych. 
  • Z nami zostaniesz psychologiem dziecięcym “na miarę XXI wieku”. Nasz kurs jest zgodny z najnowszymi wytycznymi dot. diagnozy i terapii od APA i brytyjskiego NICE oraz zgodny ze stanem najnowszej wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej i seksuologii. 
  • Kurs ma wygodną formę online. Realizujesz go, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Możesz uczyć się na telefonie, tablecie lub komputerze; z domu, pracy, spaceru, a nawet leżaka na wakacjach!

Każdy Uczestnik otrzyma od nas imienny certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu zorganizowanym przez PsychoMedic.Edu.pl - najpopularniejszą i najnowocześniejszą platformą edukacyjną dla polskich studentów, psychologów i psychoterapeutów. 

Praktyczny program szkolenia 

Kurs dla psychologów szkolnych i przedszkolnych zawiera 15 praktycznych modułów, które dostarczą Ci wszelkich niezbędnych informacji, wiedzy i umiejętności na temat realiów pracy z dziećmi w warunkach PPP i PZP. 


Cz. I Diagnoza kliniczna w praktyce psychologa dziecięcego
  • Diagnoza i terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi z Martyną Czopowicz 
  • Diagnoza różnicowa u dzieci: ASD, zaburzenia więzi, nieprawidłowo kształtująca się osobowość z Martyną Czopowicz 
  • Diagnoza autyzmu z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych z Martyną Czopowicz 
  • Nie wiem, co czuję. Praktyczne wskazówki do identyfikacji aleksytymii u osób neuroatypowych z lek. Beatą Kozielec-Oracką 
  • Jak zbudować współpracę z rodzicami dziecka w diagnozie i terapii? z Martyną Czopowicz 


Cz. II Odpowiedzi na wyzwania w praktyce psychologa dziecięcego 
  • Poradnictwo psychologiczne dla dzieci i młodzieży - kurs dla początkujących psychologów i studentów z Martyną Czopowicz
  • Jak pracować z Pacjentem, który doświadczył wykorzystania w dzieciństwie? z dr hab. prof. UJ Grzegorzem Iniewiczem 
  • Transpłciowość i niebinarność u dzieci i młodzieży. Diagnoza, terapia, wsparcie dla rodzin z dr hab. prof. UJ Grzegorzem Iniewiczem 
  • Dziecko lub nastolatek chce odebrać sobie życie. Procedury reagowania dla psychologów, terapeutów i pedagogów z Małgorzatą Łubą 
  •  Przemoc, wykluczenie rówieśnicze. Jak pracować z dzieckiem i rodzicem? z Joanną Klocek 
  • Zachowania autoagresywne u młodzieży. Skuteczne techniki terapeutyczne z Klaudią Siwek 
  • Nieprawidłowo kształtująca się osobowość i inne wyzwania w pracy z młodzieżą z Karoliną Dyrdą 
  • Praca z młodzieżą – pomocne wskazówki z TSR. Kompendium dla psychologów, terapeutów, pedagogów z dr hab. prof. UKW Jackiem Szczepkowskim 


Cz. III Prawne aspekty pracy psychologa dziecięcego 
  • Standardy ochrony małoletnich i procedura Niebieskie Karty. Wytyczne i wskazówki dla specjalistów z Marzeną Stelmach-Tondos
  • Małoletni w gabinecie. Jak stosować przepisy prawa – praktyczne wytyczne dla psychologów z dr n. pr. Moniką Nowicką-Jasińską
Mistrzowie pracy z dziećmi, od których warto się uczyć:

Lek. Beata Kozielec-Oracka: z wykształcenia lekarka specjalistka psychiatra oraz absolwentka dwuletniego szkolenia w zakresie terapii rodzin na Uniwersytecie Jagiellońskim, całościowego szkolenia z terapii poznawczo – behawioralnej w Centrum CBT oraz absolwentką dodatkowych szkoleń z zakresu terapii równoważenia perspektyw czasowych (TPT), terapii EMDR, terapii grupowej, wczesnej interwencji (między innymi R-TEP, ASSYST-I). Doświadczenie w pracy z Pacjentami w wieku rozwojowym oraz dorosłymi zdobywała w Klinice Psychiatrii oraz Poradni Rehabilitacyjnej dla Dzieci z Autyzmem i ich Rodzin IPiN w Warszawie, Oddziale Dziennym i Poradni dla Dzieci z Autyzmem w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci i Izbie Przyjęć filii MCN w Józefowie, Poradni Psychiatrycznej dla Dzieci i Młodzieży w Centrum Zdrowia Dziecka, współpracy z London Metropolitan University. Od wielu lat prowadzi również praktykę prywatną. Jest członkinią zespołu do spraw analiz zdarzeń z udziałem małoletnich w Ministerstwie Sprawiedliwości. Od lat publikuje, prowadzi szkolenia i wykłady dla profesjonalistów (lekarzy, psychologów, psychoterapeutów, pedagogów, pielęgniarek), Pacjentów oraz rodziców dzieci i młodzieży doświadczających zaburzeń oraz chorób psychicznych. Wyniki pracy z Pacjentami oraz własnych badań prezentowała na kongresach o skali krajowej i międzynarodowej. 

Dr hab. Jacek Szczepkowski, prof. UKW: psychoterapeuta, trener i superwizor terapii TSR certyfikowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, członek European Brief Therapy Assocciation, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień. Obecnie pełni funkcję Kierownika Katedry Pedagogiki Resocjalizacyjnej na Wydziale Pedagogiki UKW w Bydgoszczy. Jest autorem licznych książek i artykułów dotyczących terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (m.in. Terapia młodzieży z problemem narkotykowym. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach, Toruń 2007; Praca Socjalna. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach, Toruń 2010; Resocjalizacja młodzieży uzależnionej oparta na potencjałach. W poszukiwaniu rozwiązań instytucjonalnych, Toruń 2016; Kon(teksty) zmiany. Praktyka skoncentrowana na rozwiązaniach z zagrożoną młodzieżą w warunkach stacjonarnych, Toruń 2023). Założył i przez blisko 20 lat kierował Całodobowym Młodzieżowym Oddziałem Leczenia Uzależnień w Toruniu – pierwszym w Polsce stacjonarnym ośrodku dla osób uzależnionych, funkcjonującym w oparciu o TSR.

Dr hab. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ: certyfikowany psychoterapeuta, superwizor psychoterapii, seksuolog kliniczny, psycholog.Jest profesorem w Zakładzie Psychologii Klinicznej Instytutu Psychologii Wydziału Filozoficznego Uniwersytetu Jagiellońskiego.Współpracuje jako superwizor i szkoleniowiec z licznymi ośrodkami psychoterapii oraz ośrodkami szkolącymi z zakresu psychoterapii i seksuologii, a sam praktykuje aktualnie w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii i seksuologii: współredagował m.in. takie pozycje, jak: “Seksualność człowieka. Wybrane zagadnienia”, “Stres mniejszościowy u osób biseksualnych i homoseksualnych. W poszukiwaniu czynników ryzyka i czynników chroniących” oraz “Wprowadzenie do psychologii LGB”.

dr n.pr. Monika Nowicka-Jasińska: prawniczka, psycholożka, psychoterapeutka. W 2004 r. zdała egzamin na aplikację adwokacką. Jest absolwentką studiów psychologicznych w Akademii Humanitas oraz szeregu szkoleń prawniczych: m.in. studiów podyplomowych z prawa karnego - skarbowego, gospodarczego, materialnego i procesowego na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz absolwentką kierunku prawo lotnicze na Uczelni Łazarskiego. Ukończyła rozprawę doktorską na temat ochrony dóbr osobistych osób w szpitalach psychiatrycznych. Jest autorką licznych publikacji naukowych oraz kursów akademickich z prawa medycznego i prawa dla psychologów, m.in. w Collegium Medicum UJK. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa dla psychologów i psychoterapeutów m.in. dla podmiotów leczniczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, stowarzyszeń, fundacji, osób specjalizujących się w psychologii klinicznej. Jest w trakcie całościowych szkoleń z psychoterapii na Wydziale Lekarskim UJ CM oraz na Uniwersytecie SWPS.

Marzena Stelmach-Tondos: psycholożka, seksuolożka kliniczna, specjalistka diagnozy psychologicznej, trenerka umiejętności społecznych, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie specjalizacji. Ukończyła studia magisterskie na GWSH w Katowicach, po których kształciła się na Uniwersytecie SWPS: odbyła studia podyplomowe z zakresu seksuologii klinicznej, a obecnie kończy renomowaną Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej pod kierownictwem dr hab. Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej. Zdobywała doświadczenie m.in. w Centrum Onkologii i Pediatrii. W swojej pracy z Pacjentami wykorzystuje techniki terapii CBT, a także nurtu terapii dialektyczno-behawioralnej, schematów, dialogu motywującego. Na co dzień pracuje z dziećmi i młodzieżą doświadczającymi różnych trudności.

Martyna Czopowicz: diagnostka całościowych zaburzeń rozwojowych, neuropsycholożka, psycholożka dziecięca, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia w Centrum CBT. Posiada uprawnienia do posługiwania się wiodącym testem w kierunku autyzmu - protokołem ADOS-2. Ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi doświadczającymi różnych trudności psychicznych, które zdobywała m.in. w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku”, Fundacji SYNAPSIS i warszawskich poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Od wielu lat zasiada w komisjach orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego. W PsychoMedic szkoli przyszłych i obecnych specjalistów: prowadzi staż „Psycholog-praktyk dziecięcy”, szkolenia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla dzieci i młodzieży oraz kursy poświęcone diagnozie i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.

Klaudia Siwek: certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży, autorka i współautorka artykułów i książek psychologicznych, psycholożka. Poza 4-letnim szkoleniem psychoterapeutycznym ukończyła także szkolenie z terapii EMDR oraz szkolenie z zakresu diagnozy i pomocy psychologicznej dla dzieci z doświadczeniem wykorzystania. Bliskie są jej nie tylko techniki terapii CBT, ale i Intensywnej Krótkoterminowej Psychoterapii Dynamicznej czy techniki pracy z ciałem. Doświadczenie kliniczne zdobywała jako biegły sądowy w sprawach dotyczących wykorzystania dzieci oraz w licznych poradniach i oddziałach psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży. Aktualnie jest związana z Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Jej teksty były publikowane przez Polskie Wydawnictwo Naukowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne i ogólnopolskie miesięczniki: Charaktery, Sens czy Newsweek: Psychologia Nastolatka.

Joanna Klocek: dyplomowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, psycholożka, seksuolożka. Absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS oraz całościowego, 4,5 letniego szkolenia psychoterapeutycznego w Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii w Warszawie. Od kilkunastu lat współpracuje z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Edukuje przyszłych i obecnych specjalistów, prowadząc liczne szkolenia, wykłady i warsztaty z zakresu przemocy rówieśniczej i innych form przemocy wobec dzieci i młodzieży. Prowadzi indywidualne wsparcie psychologiczne i psychoterapię dla dzieci i młodzieży doświadczających m.in. przemocy rówieśniczej i różnego rodzaju nadużyć, kryzysów życiowych, depresji, zaburzeń lękowych i pourazowych.

Małgorzata Łuba: suicydolożka, psycholożka, trenerka, autorka literatury z zakresu interwencji kryzysowej, zachowań suicydalnych i samouszkodzeń. Jest członkinią zespołu roboczego ds. prewencji samobójstw i depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia i w Polskim Towarzystwie Suicydologicznym, a także ekspertką Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Instytutu Psychologii i Neurologii w Warszawie. W ramach własnej firmy szkoleniowej i współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji oraz kampanią „Życie warte jest rozmowy” prowadzi konsultacje i szkolenia z zakresu wspierania młodych osób w kryzysach psychicznych - dla rodziców, placówek oświatowych i pomocowych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na temat interwencji w kryzysie suicydalnym i postwencji samouszkodzeń w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz w Menadżerskiej Akademii Nauk Społecznych w Warszawie. Jest współautorką książek: “Interwencje po śmierci samobójczej – o znaczeniu i potrzebie działań postwencyjnych w szkole”; “Samouszkodzenia – zrozumieć, aby zapobiec”; “Interwencja kryzysowa. Wybrane zagadnienia”; “Młodzi w kryzysie”.

Karolina Dyrda: psycholożka, diagnostka kliniczna, pedagożka specjalna, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna i trenerka grupowa z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy z Pacjentami. Absolwentka m.in. Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS oraz Szkoły Psychoterapii, Kursu Psychoterapii Dzieci i Młodzieży i kierunku „Neuropsychologia kliniczna dziecka” w Centrum CBT EDU. Ma obszerne doświadczenie w diagnozie dzieci, młodzieży i dorosłych w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu. Zaprojektowała i zrealizowała wiele innowacyjnych projektów wsparcia oraz aktywizacji społeczno-zawodowej dla osób w spektrum, za co w roku 2012 została nagrodzona tytułem Człowieka Roku Fundacji SYNAPSIS. Terapeutycznie specjalizuje się w pracy z młodzieżą z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, zaburzeniami depresyjnymi, lękowymi, odżywiania, zachowania, z trudnościami w regulacji emocji.

Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: edu@psychomedic.pl