LĘK SEPARACYJNY I FOBIA SZKOLNA U DZIECI - DIAGNOZA, TERAPIA, PRACA Z RODZICAMI 

Certyfikowane szkolenie online


Termin szkolenia: 24 września 2024 r. (wtorek) w godz. 18:00 – 21:00
Nadszedł wrzesień. Dla dzieci to czas, w którym muszą się zmierzyć nie tylko z końcem lata i wakacyjnej beztroski, ale i rozłąką z rodzicami oraz wyzwaniami, jakie niesie za sobą szkolne życie. W przypadku niektórych młodych ludzi jest to na tyle przytłaczające, że potrzebują fachowego wsparcia. 
Z nami kompleksowo przygotujesz się do pracy z dziećmi, które przeżywają lęk separacyjny i/lub odmawiają chodzenia do szkoły. Jesień to czas, w którym liczba takich Pacjentów rośnie lawinowo!


Zapisz się na szkolenie doświadczonej psycholożki-psychoterapeutki, aby dowiedzieć się:
jak diagnozować lęk separacyjny/fobię szkolną i odróżniać te zaburzenia od przejściowych, normatywnych trudności;
jakie strategie behawioralne warto zastosować w przypadku dziecka z lękiem separacyjnym;
jak krok po kroku pracować z dzieckiem z tzw. fobią szkolną, aby nauczyło się panować nad objawami i było w stanie wrócić do nauki w klasie?
jak zaangażować rodziców w proces terapii dziecka?

Lęk separacyjny (SepAD) i lęk społeczny (który w dużym stopniu zwiększa ryzyko fobii szkolnej) mogą położyć się cieniem na całym życiu dziecka. Utrudniają osiąganie sukcesów edukacyjnych i nawiązywanie relacji rówieśniczych, przez co młody człowiek może później nie zrealizować zadań rozwojowych dla okresu adolescencji. Dzieci z SepAD i fobią szkolną mają trudność nie tylko z realizacją naturalnego procesu separacji od rodziców, ale i znalezieniem odpowiedzi na kluczowe pytania. Kim jestem? Co jest dla mnie ważne? Jakim wartościom hołduję? 

Badania wskazują, że młodzi ludzie zmagający się z tymi zaburzeniami, którzy nie otrzymali w porę właściwej pomocy, doświadczają poważnych trudności w życiu dorosłych. Są słabiej wykształceni, mniej dostosowani i znacznie mniej pewni siebie, niż ich rówieśnicy, którzy w dzieciństwie takich trudności nie mieli. 

Na szczęście zarówno lęk separacyjny, jak i lęk przed chodzeniem do szkoły są trudnościami, które można bardzo skutecznie leczyć w gabinecie psychologa lub psychoterapeuty. Nasze szkolenie wyposaży Cię w niezbędną wiedzę na temat tych zaburzeń, dostarczy cennych wskazówek do pracy i pomoże rozwinąć praktyczne umiejętności kliniczne.  

Odmowa chodzenia do szkoły i/lub lęk separacyjny to jedne z najczęstszych powodów zgłoszeń do specjalistów na początku roku szkolnego. Przygotuj się z nami na to wyzwanie!


PRAKTYCZNY PROGRAM

1) Lęk jako normatywna reakcja emocjonalna u dzieci i młodzieży vs zaburzenia lękowe w populacji dziecięco-młodzieżowej - jak odróżnić przejściowe trudności od problemu wymagającego interwencji?

2) Lęk separacyjny - jak go zdiagnozować, ustalić jego podłoże i dopasować odpowiednią strategię terapeutyczną?

3) Terapia lęku separacyjnego - praktyczne wskazówki do: 

  • pracy z rodzicami
  • pracy z dzieckiem - przegląd zalecanych strategii behawioralnych

4) Odmowa chodzenia do szkoły jako jeden z przejawów lęku społecznego u dziecka - jak opracować plan holistycznej pomocy dla małego Pacjenta?

5) Terapia dziecka, które odmawia chodzenia do szkoły - praktyczne wskazówki do:

  • prowadzenia psychoedukacji dla dziecka i rodziców; 
  • układania planu powrotu do szkoły i stopniowej ekspozycji; 
  • pracy indywidualnej nad lękiem z dzieckiem - nauki panowania nad lękiem, radzenia sobie z atakami paniki etc.


DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich, którzy chcą rozwijać wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie terapii lęku separacyjnego, lęku społecznego oraz lęku przed chodzeniem do szkoły u dzieci i młodzieży. Zapraszamy zwłaszcza psychologów i studentów psychologii, psychoterapeutów różnych nurtów, pedagogów, nauczycieli, trenerów umiejętności społecznych, pracowników ośrodków i świetlic socjoterapeutycznych.

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


Prowadząca: Martyna Czopowicz

diagnostka całościowych zaburzeń rozwojowych, neuropsycholożka, psycholożka dziecięca, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia w Centrum CBT. Posiada uprawnienia do posługiwania się wiodącym testem w kierunku autyzmu - protokołem ADOS-2. Ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi doświadczającymi różnych trudności psychicznych, które zdobywała m.in. w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku”, Fundacji SYNAPSIS i warszawskich poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Od wielu lat zasiada w komisjach orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego. W PsychoMedic szkoli przyszłych i obecnych specjalistów: prowadzi staż „Psycholog-praktyk dziecięcy”, szkolenia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla dzieci i młodzieży oraz kursy poświęcone diagnozie i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

"Dorosły Pacjent chce odebrać sobie życie - zalecenia dla psychologów i psychoterapeutów" prof. dr hab. n. med. Agnieszka Gmitrowicz "Depresja z przebiegiem sezonowym. Co lekarz psychiatra powinien wiedzieć o rytmach biologicznych i chronoterapii?" prof dr hab. n. med Adam Wichniak "Trauma rozwojowa - jak skutecznie pomóc dziecku, integrując założenia neurobiologii i współczesnej psychoterapii?" dr Kamila Kuprowska-Stępień "Ocena i prawidłowy opis stanu psychicznego - wskazówki dla psychologów i psychoterapeutów" mgr Agata Kowalska "ADHD, CHAD, a może borderline? Wskazówki do diagnozy różnicowej" mgr Agata Kowalska "Niezbędnik psychologa w przedszkolu / szkole specjalnej. Psycholog w przedszkolu i szkole specjalnej - jak wspierać dzieci, rodziców i nauczycieli?" mgr Sylwia Panek, mgr Aleksandra Dyrda "Diagnostyka i terapia zaburzeń związanych z traumą - najnowsze wytyczne" mgr Igor Rotberg "Dysfunkcjonalne schematy DDA/DDD - jak zmieniać je w psychoterapii? Wytyczne i wskazówki dla terapeutów" dr n.hum. Ewa Woydyłło-Osiatyńska "Toksyczny wstyd - jak pracować nad nim w psychoterapii? Praktyczne wskazówki dla specjalistów" mgr Jakub Błażej "Diagnoza różnicowa u dzieci: ASD, zaburzenia więzi, nieprawidłowo kształtująca się osobowość" mgr Martyna Czopowicz "“Męskie” i “kobiece” ADHD - diagnoza i terapia dorosłych zgodna z najnowszymi wytycznymi" mgr Agata Kowalska "Transpłciowość i niebinarność u dzieci i młodzieży: diagnoza, terapia, wsparcie dla rodzin" dr hab. n. społ. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ "Diagnoza autyzmu z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych" mgr Martyna Czopowicz ”Poradnictwo psychologiczne dla dzieci i młodzieży – kurs dla początkujących psychologów i studentów” mgr Martyna Czopowicz „Diagnoza i terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi” mgr Martyna Czopowicz „Terapia schematu w pracy z osobami dotkniętymi parentyfikacją w dzieciństwie” mgr Przemysław Mućko
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]