1. Praktyka – praca w fotelach „pacjent – terapeuta”. Program stażowy zawiera w sobie elementy treningu terapeutycznego – forma tzw. pracy własnej. „Pacjenci” wnoszą treści (w miarę gotowości każdego z Uczestników) oparte na własnych doświadczeniach. Dzięki temu poszerzają również swoją samoświadomość i mają szansę na przeformułowanie niektórych swoich trudnych przeżyć.
2. Jesteśmy jedyną placówką w Polsce, która uczy prowadzenia terapii online w praktyce. Techniki pracy online różnią się od pracy stacjonarnej z pacjentem.
3. Absolwenci stażu mają pierwszeństwo w rekrutacji na specjalistów kliniki PsychoMedic.pl
Ucz się pod okiem doświadczonych specjalistów klinicznych z ponad 20-letnim doświadczeniem pracy z Pacjentem. Staże dla psychologów realizujemy od 2014r.
NZOZ PsychoMedic.pl Klinika Psychologiczno-Psychiatryczna to wysokospecjalistyczny zespół doświadczonych psychoterapeutów oraz psychiatrów. Podczas programu stażowego kładziemy nacisk na praktyczną stronę wiedzy, nie zapominając o wadze podstaw teoretycznych. To odróżnia nasz program stażowy od kursów prowadzonych na uczelniach czy w szpitalach. Wspieramy Cię w uzyskaniu umiejętności prowadzenia pacjenta, a nie tylko w zdobywaniu wiedzy!
Nie musisz przyjeżdżać do Warszawy – staż odbywa się w formie online. Opracowaliśmy praktyczną procedurę stażu psychologicznego, podczas którego wystarczy, że będziesz miał/a dostęp do komputera z Internetem.
Staż to 95% praktyki. To wyróżnia nasz staż spośród innych dostępnych na rynku. Spotkania praktyczne są w formie pracy w fotelach – pacjent-psychoterapeuta. Ważnym elementem jest wykorzystanie, w miarę możliwości, własnych doświadczeń z sytuacji pomagania oraz gotowość pracy na swoim materiale psychicznym (myśli, uczucia, przekonania, zachowania). Wykorzystujemy również epikryzy, studia przypadków.
Wszystkie zajęcia będą podzielone na dwie części, teoria + praktyka. Po części pierwszej spotkania, po wprowadzeniu teorii, będziemy ćwiczyć omówione wcześniej interwencje terapeutyczne. Praca na przypadkach.
MODUŁ SEKSUOLOGICZNY 20. Zaburzenia seksualne kobiet i mężczyzn w terapii 21. Parafilie 22. Sprawcy zabójstw i napaści na tle seksualnym 23. Pacjent z dysforią płciową w gabinecie 24. Zajęcia z tematem wybranym przez grupę 25. Podsumowanie stażu
Każde spotkanie stażowe to praca w fotelu pacjent-psychoterapeuta pod okiem doświadczonego, certyfikowanego psychoterapeuty.
„Próbne” sesje mogą być nagrywane, byś mógł spojrzeć na siebie w roli terapeuty z innej perspektywy.
Grupa stażowa jest zawsze bardzo zróżnicowana pod względem doświadczenia pracy z pacjentem – na tym polega jej moc 🙂 Od osób bez doświadczenia, po osoby z kilkuletnim doświadczeniem. Nie obawiaj się, że masz za małe lub za duże.
Spotkania obfitują w pracę w parach, grupach, na forum. Uczestnicy maja okazję wcielać się w terapeutę i pacjenta, szukają odpowiedzi na pytania, wymieniają się doświadczeniami. Mają też okazję spotkać się z pacjentami z określonymi zaburzeniami, jeśli tylko pacjenci wyrażą zgodę na udział w takim spotkaniu. Przedstawiane są filmy mistrzowskie – przedstawiające wzorcowo przeprowadzone sesje psychoterapii, które następnie są przez Uczestników omawiane.
Poniższy plan jest planem ramowym, który może ulegać zmianie ze względu na tempo pracy grupy i jej zaangażowanie, a także na opcjonalną możliwość zaproszenia pacjentów zmagającymi się z omawianymi aktualnie zaburzeniami.
Staż ma na celu pokazać złożoność pracy psychoterapeutycznej od strony teoretycznej oraz praktycznej. W trakcie stażu uczestnicy poznają zaburzenia z osi pierwszej, najczęściej pojawiające się w gabinecie psychoterapeuty. Będą mieli szansę kształtować kluczowe umiejętności, które psychoterapeuta powinien posiadać nie tylko pracując z pacjentem, ale też jako człowiek.
Dlatego też pierwsze spotkania poświęcone są umiejętnościom psychoterapeuty. Większość młodych ludzi, a czasem nawet osoby z doświadczeniem, mają trudność w wyłapywaniu „tych ważnych rzeczy” dla pacjenta. Rozmowa psychoterapeutyczna zazwyczaj idzie w taką stronę, w jaką zasugerował to terapeuta. Warto więc wiedzieć, jakie zadawać pytania, jak wyłapywać to, co ważne dla pacjenta i umieć to nazwać.
Każde spotkanie odbywa się zgodnie z planem sesji składającej się z początku, rozwinięcia i zakończenia zgodnego z praktyką. Na każdym spotkaniu wprowadzane są kolejne elementy pracy psychoterapeuty – przy uwzględnieniu aktualnych emocji pacjenta, jego potrzeb czy wartości. Każdy uczestnik może więc na sobie doświadczyć i sprawdzić, czy ten nurt psychoterapeutyczny jest nurtem, w jakim chciałby dalej się szkolić.
1. Standardowy – spotkania raz w tygodniu po 3h, czas trwania to około 6 miesięcy.
2. Przyspieszony – spotkania dwa razy w tygodniu po 3h, czas trwania to około 3 miesiące.
100 godzin zajęć szkoleniowych (dopuszczalne są 3 nieobecności). Staż zalicza 120h obowiązkowych praktyk na uczelniach. Przy zakupie w ramach stażu dodatkowych 5 webinarów na platformie PSYCHOMEDIC.EDU.PL całościowy koszt wynosi 5200 PLN i jednocześnie zalicz 240h praktyk studenckich.
Umożliwiamy płatność w dwóch ratach po 2495 zł.
Średnio co dwa miesiące.
Najlepiej, aby byli to studenci ostatnich roczników psychologii tj. 4 lub 5 rok. Zależy Nam na tym, aby studenci mieli podwaliny teoretyczne z psychologii, aby móc swobodnie poruszać się w trakcie ćwiczeń.
Jest to 25 spotkań cotygodniowych, z wyłączeniem ewentualnych świąt.
Rekrutacja trwa cały czas, wystarczy ze wypełnisz formularz, a koordynator skontaktuje się z Tobą, by omówić szczegóły i umówić się na rozmowę rekrutacyjną.
Płatność jest możliwa w formie ratalnej. Można zapłacić w dwóch ratach, gdzie pierwsza uznawana jest jako wpisowe na listę, a druga od połowy trwania zajęć.
Grupy składają się średnio z 10-12 osób. W tak małych grupach efekty uczenia się są dużo szybsze, jak również pozwala to budować kontakt między stażystami, który jest istotny podczas ćwiczeń praktycznych.
Dopuszczalne są 3 nieobecności. Jeśli zostaną one przekroczone, wówczas należy odrabiać zajęcia z inną grupą. Dodając, że Nasze grupy nie ruszają równolegle, dlatego odrobienie zajęć może odciągnąć się w czasie.
Tak, po zakończeniu stażu podbijamy kartę praktyk. Nasze staże są uznawane przez wszystkie uczelnie z wydziałem psychologii.
Bo to właśnie staż w tej formie pozwoli Ci doświadczyć „na sobie”, przećwiczyć i nauczyć się skutecznych technik terapii online. Takich, które są dopasowane do tej konkretnej formy kontaktu, umożliwiają nawiązanie głębokiego przymierza i realizację celów terapeutycznych za pośrednictwem ekranu komputera.
Najnowsze szacunki wskazują, że nawet 60% procesów terapeutycznych prowadzonych obecnie przez polskich terapeutów ma formę online. Jest to bardzo wygodna i wszechobecna forma leczenia, ale wciąż niewielu specjalistów wie, na co zwracać uwagę podczas tej specyficznej formy kontaktu, aby terapia miała szansę się powieść. U nas otrzymasz odpowiedzi na wszystkie ważne pytania i zobaczysz w praktyce, co działa, a co jest nieskuteczne w tej specyficznej formie pracy z Pacjentem.
Jesteśmy jedyną placówką w Polsce, która uczy prowadzenia terapii online w praktyce. Skorzystaj z tej unikalnej okazji i dołącz do nas!
Psycholog, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze pomocy psychologicznej. W swojej pracy korzysta z metod tak zwanej trzeciej fali, wykorzystując narzędzia pracy z obszarów: terapii Schematów, Gestalt, Racjonalnej Terapii Zachowania, Terapii Dialektyczno-Behawioralnej, Dialogu Motywującego, Mindfulness oraz pracy z ciałem. Pracuje w oparciu o wzajemną akceptację i zaangażowanie. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. pracując w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, na oddziale całodobowym, w Klinice Nerwic, Zaburzeń Osobowości i Odżywiania w Warszawie a także wspierając osoby wykluczone społecznie, uzależnione i współuzależnione.
Psycholog, seksuolog, certyfikowany psychoterapeuta w nurcie poznawczo – behawioralnym młodzieży oraz osób dorosłych.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Centrum psychoterapii Pokonaj Lęk, Niepublicznej Specjalnej Szkole Podstawowej dla Dzieci z Autyzmem, "Szkoła w kontakcie", Poradni Zdrowia Psychicznego, "Okay terapeuci", Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie czy w Poradni Seksuologicznej na ul. Dolnej w Warszawie.
O swojej pracy mówi tak: "Pracuję z młodzieżą oraz osobami dorosłymi, towarzysząc w odkrywaniu i przeżywaniu trudnych uczuć. Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym, stosując metody z terapii schematów oraz ACT. Terapie opieram na indywidualnym podejściu i swobodnej komunikacji. W pracy terapeutycznej kieruje się otwartością, zrozumieniem i akceptacją."
Psycholog, specjalistka psychologii klinicznej, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (nr certyfikatu 856).
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu interwencji kryzysowych oraz całościowej diagnostyce psychologicznej. Prowadzi psychoterapię indywidualną w nurcie psychodynamicznym.
Pracuje z osobami cierpiącymi z powodu kryzysów życiowych, zaburzeń lękowych, zaburzeń osobowości, afektywnych (depresja, choroba afektywna dwubiegunowa), z doświadczeniem psychozy. Przez wiele lat była opiekunem-szkoleniowcem psychologów stażystów w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz czteroletnie szkolenie z psychoterapii poznawczo-behawioralnej na SWPS. W pracy z dziećmi zajmuje się m.in. problemami samouszkodzeń, depresją, częstymi absencjami w szkole i tzw. fobią szkolną.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Szpitalu Specjalistycznym im. dr J. Babińskiego i Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie, w Dziennym Ośrodku Rehabilitacji Dzieci z Zaburzeniami Neurorozwojowymi w Puławach, pracując w oświacie z dziećmi i młodzieżą, a także podczas praktyk w USA. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Zajmuje się m.in. leczeniem zaburzeń lękowych, depresji, PTSD, zaburzeń odżywiania, zaburzeń obsesyjno – kompulsywnych, trudności z okresu porodu i połogu, oraz wsparciem w okresie żałoby.
Psycholog, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, terapeutka terapii schematu z doświadczeniem pracy z pacjentami dorosłymi i dorastającą młodzieżą. Od 2008r. pomaga osobom w depresji, w trudnych sytuacjach życiowych, w długotrwałym stresie. Prowadzi terapię indywidualną osób cierpiących na zaburzenia lękowe (ataki paniki, lęk uogólniony, fobia społeczna lub inne fobie, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne) Szczególne doświadczenie w pracy z osobami długotrwale chorującymi, narażonymi na stres związany z chorobą lub w lęku o zdrowie.
Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Kardynała Wyszyńskiego. Ukończyła czteroletnie szkolenie w nurcie poznawczo – behawioralnym w CTPB we współpracy z Oxford Cognitive Therapy Centre. Ukończyła studia podyplomowe Zarządzania Zasobami Ludzkimi na SWPS w Warszawie. Trenerka I i II stopnia EEG – biofeedback. Od 10 lat związana z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego. Brała udział w wielu projektach pomocy psychologicznej dla osób długotrwale chorych neurologicznie oraz ich rodzin. Prowadziła grupy wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ruchowo, oraz grupy wsparcia dla rodziców dzieci autystycznych.
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje w modelu psychodynamicznym z elementami podejścia systemowego i analitycznego. Zajmuje się psychoterapią indywidualną dorosłych i młodzieży, a także par i rodzin.
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy terapeutycznej z pacjentami cierpiącymi na depresję, zaburzenia osobowości, nerwicę, chorobę afektywną dwubiegunową, zaburzenia lękowe, zaburzenia nastroju, reakcji na ciężki stres, zaburzeń adaptacyjnych, zaburzeń pod postacią somatyczną.
Psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta behawioralny PLTB nr licencji 259/T/2020. Pracuje z dziećmi od 3 r.ż. Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju (autyzm, Zespół Aspergera). Posiada duże doświadczenie w zakresie pracy z zachowaniami trudnymi u dzieci. Pracuje również z dziećmi z trudnościami komunikacyjnymi, wprowadzając systemy komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
Absolwentka studiów psychologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim, ze ścieżkami specjalizacyjnymi: kliniczna i sądowa. Ukończyła również wiele szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe m.in.: „ADOS-2, PECS, VB-MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii”, „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu”, „Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka”, „Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu”.
W swojej pracy używa jedynie metod i narzędzi o skuteczności potwierdzonej badaniami (evidence-based). Korzysta głównie z założeń nurtu behawioralnego i poznawczo-behawioralnego. Autorka publikacji dot m.in. znaczenia motywacji w procesie terapeutycznym osób z niepełnosprawnością intelektualną czy ważnej roli działań proaktywnych w procesie terapeutycznym.