Zniekształcony obraz siebie, nadmierna spontaniczność lub wręcz przeciwnie - sztywność i niechęć do okazywania uczuć, problemy w relacjach, a nawet… w pisaniu pracy dyplomowej. Te trudności łączy jedno: mogą być skutkiem niezaspokojonych potrzeb emocjonalnych. Jak odpowiadać na potrzeby Pacjenta, które nie zostały zaspokojone przez rodziców? Jak wspierać Pacjenta w identyfikowaniu i adekwatnym zaspokajaniu własnych potrzeb emocjonalnych? W jaki sposób uwzględniać (niezaspokojone) potrzeby emocjonalne Pacjenta w tworzeniu konceptualizacji jego problemów i reagowaniu na trudne sytuacje w procesie terapeutycznym? Na te i wiele innych pytań odpowie Przemysław Mućko - doświadczony terapeuta schematu i świetny szkoleniowiec ;)
Umiejętność zaspokajania własnych potrzeb jest kluczowa dla przetrwania. Właściwe dbanie o potrzeby fizjologiczne pomaga zachować ciało w dobrej formie. Ale oprócz tego mamy jeszcze potrzeby emocjonalne: równie ważne dla naszego funkcjonowania, choć nierzadko trudniejsze do rozpoznania. Jest to zadanie tym trudniejsze, im więcej było w naszym życiu traumatycznych doświadczeń - i im mniej adekwatnej opieki rodzicielskiej. Od umiejętności zaspokajania potrzeb emocjonalnych zależy nasz dobrostan psychiczny i społeczny: jak czujemy się z sobą, ale też to, jak wyglądają nasze relacje. Braki w tym zakresie przekładają się na szereg problemów, m. in. we wspomnianym aspekcie samooceny, tworzenia bliskich więzi, spontaniczności czy planowania i realizacji zadań.
Wiele krótkoterminowych terapii i praktycznie każda długoterminowa terapia zawiera w sobie element budowania umiejętności zdrowego zaspokajania potrzeb emocjonalnych (choć nie w każdym nurcie mówi się o tym wprost). Różne są też pomysły na to, jak zaspokajać tę kategorię potrzeb w procesie psychoterapii. Jedno jest jednak pewne: niezależnie od podejścia terapeutycznego, specjalista powinien uwzględniać aspekt niezaspokojonych potrzeb emocjonalnych w konceptualizacji Pacjenta - i adekwatnie odpowiadać na ten problem w trakcie współpracy.
W terapii schematu potrzeby emocjonalne są centralnym pojęciem. Nie tylko rozmawiamy o nich na sesjach, ale też za pośrednictwem tzw. powtórnego rodzicielstwa staramy się odpowiadać na nie w sposób, który pozwoli naszym Pacjentom i Pacjentkom rozwijać umiejętności rozpoznawania i zdrowego zaspokajania ich. To z kolei umożliwia im zrealizowanie jednego z kluczowych celów terapii schematu, czyli zdrowe funkcjonowanie w relacjach i zdrową troskę o siebie.
Warsztat pomoże Ci lepiej rozumieć poszczególne potrzeby emocjonalne i ich wpływ na nasze życie. Zdobędziesz też skuteczne narzędzia, które pomogą Ci rozpoznać i adekwatnie odpowiadać na potrzeby Pacjenta w ramach relacji terapeutycznej.
1) Czym są potrzeby emocjonalne?
2) Potrzeby emocjonalne a rozwój osobowości - jak i po co uwzględniać je w ocenie stanu psychicznego, konceptualizacji problemów Pacjenta?
3) Potrzeby emocjonalne w procesie terapii
4) Jakie są najczęstsze błędy w pracy nad niezaspokojonymi potrzebami emocjonalnymi - i jak ich uniknąć?
Na webinar zapraszamy wszystkich specjalistów zainteresowanych tematyką potrzeb emocjonalnych i pracą z nimi przy wykorzystaniu skutecznych technik terapii schematu. Zapraszamy zwłaszcza studentów psychologii, psychologów, psychoterapeutów i słuchaczy szkół psychoterapii różnych nurtów.
Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]
Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB.
psycholog i psychoterapeuta specjalizujący się w terapii schematu. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze pracy terapeutycznej, dydaktyczno-szkoleniowej i naukowej. Ukończył studia na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, po których przez kilka lat pracował naukowo i dydaktycznie w Zakładzie Psychologii Medycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Doświadczenie w pracy terapeutycznej zdobywał m.in. w praktyce prywatnej i na Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych. Szczególnie ważnym obszarem jego pracy jest terapia osób pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych i rodzin z problemem alkoholowym, ofiar przemocy oraz osób z doświadczeniem traumy. Prowadzi bloga „Psychowiedza”, za pośrednictwem którego popularyzuje praktyczną wiedzę z zakresu terapii schematu.
W cenie zawierają się:
– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;
– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;
– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]