POTRZEBY EMOCJONALNE W TERAPII:

JAK JE ROZPOZNAWAĆ I JAK NA NIE ODPOWIADAĆ?

Certyfikowane szkolenie online


Termin szkolenia: 12 czerwca 2024 r. (środa) w godz. 18:00 – 21:00

Zniekształcony obraz siebie, nadmierna spontaniczność lub wręcz przeciwnie - sztywność i niechęć do okazywania uczuć, problemy w relacjach, a nawet… w pisaniu pracy dyplomowej. Te trudności łączy jedno: mogą być skutkiem niezaspokojonych potrzeb emocjonalnych. Jak odpowiadać na potrzeby Pacjenta, które nie zostały zaspokojone przez rodziców? Jak wspierać Pacjenta w identyfikowaniu i adekwatnym zaspokajaniu własnych potrzeb emocjonalnych? W jaki sposób uwzględniać (niezaspokojone) potrzeby emocjonalne Pacjenta w tworzeniu konceptualizacji jego problemów i reagowaniu na trudne sytuacje w procesie terapeutycznym? Na te i wiele innych pytań odpowie Przemysław Mućko - doświadczony terapeuta schematu i świetny szkoleniowiec ;)

Umiejętność zaspokajania własnych potrzeb jest kluczowa dla przetrwania. Właściwe dbanie o potrzeby fizjologiczne pomaga zachować ciało w dobrej formie. Ale oprócz tego mamy jeszcze potrzeby emocjonalne: równie ważne dla naszego funkcjonowania, choć nierzadko trudniejsze do rozpoznania. Jest to zadanie tym trudniejsze, im więcej było w naszym życiu traumatycznych doświadczeń - i im mniej adekwatnej opieki rodzicielskiej. Od umiejętności zaspokajania potrzeb emocjonalnych zależy nasz dobrostan psychiczny i społeczny: jak czujemy się z sobą, ale też to, jak wyglądają nasze relacje. Braki w tym zakresie przekładają się na szereg problemów, m. in. we wspomnianym aspekcie samooceny, tworzenia bliskich więzi, spontaniczności czy planowania i realizacji zadań. 

Wiele krótkoterminowych terapii i praktycznie każda długoterminowa terapia zawiera w sobie element budowania umiejętności zdrowego zaspokajania potrzeb emocjonalnych (choć nie w każdym nurcie mówi się o tym wprost). Różne są też pomysły na to, jak zaspokajać tę kategorię potrzeb w procesie psychoterapii. Jedno jest jednak pewne: niezależnie od podejścia terapeutycznego, specjalista powinien uwzględniać aspekt niezaspokojonych potrzeb emocjonalnych w konceptualizacji Pacjenta  - i adekwatnie odpowiadać na ten problem w trakcie współpracy. 

W terapii schematu potrzeby emocjonalne są centralnym pojęciem. Nie tylko rozmawiamy o nich na sesjach, ale też za pośrednictwem tzw. powtórnego rodzicielstwa staramy się odpowiadać na nie w sposób, który pozwoli naszym Pacjentom i Pacjentkom rozwijać umiejętności rozpoznawania i zdrowego zaspokajania ich. To z kolei umożliwia im zrealizowanie jednego z kluczowych celów terapii schematu, czyli zdrowe funkcjonowanie w relacjach i zdrową troskę o siebie.

Warsztat pomoże Ci lepiej rozumieć poszczególne potrzeby emocjonalne i ich wpływ na nasze życie. Zdobędziesz też skuteczne narzędzia, które pomogą Ci rozpoznać i adekwatnie odpowiadać na potrzeby Pacjenta w ramach relacji terapeutycznej. 


PRAKTYCZNY PROGRAM

1) Czym są potrzeby emocjonalne?

2) Potrzeby emocjonalne a rozwój osobowości - jak i po co uwzględniać je w ocenie stanu psychicznego, konceptualizacji problemów Pacjenta?  

3) Potrzeby emocjonalne w procesie terapii

  • Trudności w dorosłym życiu a stojące za nimi potrzeby - jak pracować nad niezaspokojonymi potrzebami emocjonalnymi z Pacjentami zgłaszającymi rożnego rodzaju problemy? 
  • „Poprawka na potrzeby” w planowaniu terapii
  • Trudne momenty w terapii a potrzeby emocjonalne - jak wykorzystać wiedzę o niezaspokojonych potrzebach w obliczu kryzysu w pracy z Pacjentem? 
  • Tips & tricks - zestaw przydatnych narzędzi i wskazówek do pracy z niezaspokojonymi potrzebami Pacjenta

4) Jakie są najczęstsze błędy w pracy nad niezaspokojonymi potrzebami emocjonalnymi - i jak ich uniknąć? 


DLA KOGO?

Na webinar zapraszamy wszystkich specjalistów zainteresowanych tematyką potrzeb emocjonalnych i pracą z nimi przy wykorzystaniu skutecznych technik terapii schematu. Zapraszamy zwłaszcza studentów psychologii, psychologów, psychoterapeutów i słuchaczy szkół psychoterapii różnych nurtów. 

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 




Szkolenie poprowadzi Przemysław Mućko:

psycholog i psychoterapeuta specjalizujący się w terapii schematu. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze pracy terapeutycznej, dydaktyczno-szkoleniowej i naukowej. Ukończył studia na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, po których przez kilka lat pracował naukowo i dydaktycznie w Zakładzie Psychologii Medycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Doświadczenie w pracy terapeutycznej zdobywał m.in. w praktyce prywatnej i na Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych. Szczególnie ważnym obszarem jego pracy jest terapia osób pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych i rodzin z problemem alkoholowym, ofiar przemocy oraz osób z doświadczeniem traumy. Prowadzi bloga „Psychowiedza”, za pośrednictwem którego popularyzuje praktyczną wiedzę z zakresu terapii schematu.

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia Akademii Terapeuty

"Między miłością a miłością pozorną w psychoterapii" prof. dr hab. n. med. Bogdan de Barbaro "Jak budować i wzmacniać u Pacjenta tryb „Zdrowego Dorosłego”? Techniki terapii schematu" mgr Przemysław Mućko "Terapia schematu w leczeniu narcystycznego i histronicznego zaburzenia osobowości" mgr Aleksandra Defranc "Wypalenie zawodowe: diagnoza, terapia, współpraca z organizacjami. Wskazówki od terapeutki schematów" mgr Natalia Harasimowicz "Relacja terapeutyczna jako dźwignia zmiany w psychoterapii i pomocy psychologicznej" mgr Katarzyna Krasuska-Turzyniecka "Odpowiedzi na wyzwania w pracy z osobowością obsesyjno-kompulsywną" mgr Alicja Kubiak "Niezgodność płciowa, transpłciowość i niebinarność - co trzeba wiedzieć w 2023 roku?" mgr Dominik Haak "Diagnoza autyzmu z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych" mgr Martyna Czopowicz ”3 fala CBT – techniki Compassion Focused Therapy w pracy nad lękiem i Wewnętrznym Krytykiem” mgr Tamara Woźniak ”Terapia schematu w pracy z Pacjentami przeżywającymi trudności w relacjach” mgr Przemysław Mućko ”Jak pomagać ofiarom narcystycznych rodziców i partnerów?” mgr Ewelina Wysocka ”Wzbogać swój warsztat o techniki ISTDP - Intensywnej Krótkoterminowej Psychoterapii Psychodynamicznej” mgr Leszek Jaworski „Pomoc psychologiczna w ciąży i w pierwszych miesiącach życia dziecka” mgr Justyna Trojanowska-Juras „Diagnoza i terapia narcystycznego zaburzenia osobowości” mgr Izabela Słoniewska „Borderline w praktyce psychoterapeuty – strategie pracy terapeutycznej i rola relacji terapeutycznej” dr n. społ. Agnieszka Bożek „Terapia schematu i dialog motywujący w leczeniu zaburzeń osobowości” mgr Jędrzej Kosewski „Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline” mgr Paweł Górny
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]