Diagnoza psychologiczna to obecnie najprężniej rozwijający się sektor usług związanych ze zdrowiem psychicznym. Powszechny dostęp do wiedzy psychologicznej sprawił, że do drzwi specjalistów pukają tysiące Pacjentów, którzy chcą dowiedzieć się, jakie są przyczyny trudności, z którymi borykają się od lat. Zapotrzebowanie jest więc olbrzymie, a wykwalifikowanych diagnostów wciąż brakuje.
Chciał(a)byś dołączyć do grona specjalistów diagnozy psychologicznej - ale czujesz, że wiedza z tego obszaru, którą zdobyłeś(-aś) na studiach, jest powierzchowna i teoretyczna? Nie czujesz się wystarczająco przygotowany(-a) do pracy z Pacjentami? Poszukujesz szkolenia, które kompleksowo przygotuje Cię do prowadzenia diagnoz w kierunku różnych zaburzeń zdrowia psychicznego? Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś(-aś) “tak”, nasz kurs z diagnozy klinicznej zdecydowanie jest dla Ciebie.
Psycholog-diagnosta - kurs z diagnozy klinicznej, który odpowie na Twoje potrzeby Nasz kurs składa się z 10 modułów, w których kładziemy nacisk na 3 najważniejsze obszary w praktyce psychologa-diagnosty. Praktyczna znajomość i umiejętność posługiwania się narzędziami psychometrycznymi - uczymy, jak dobierać narzędzia do indywidualnego przypadku, jak rzetelnie nimi badać i jak interpretować ich wyniki w odniesieniu do pozostałych danych uzyskanych w toku diagnozy. Wrażliwość kliniczna, umiejętność nawiązywania kontaktu z Pacjentem, prowadzenia wywiadu i obserwacji. O relacji mówi się przede wszystkim w kontekście psychoterapii - zdecydowanie niesłusznie! Psycholog-diagnosta musi wiedzieć, jak w szybkim czasie zdobyć zaufanie osoby zgłaszającej się i jak zbudować w gabinecie atmosferę otwartości, a także: jak zdobyć informacje niezbędne z punktu widzenia diagnozy i na jakie zachowania werbalne i niewerbalne Pacjenta zwrócić szczególną uwagę. U nas nauczysz się tego na praktycznych przykładach. Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy: unikatowym, wyróżniającym nasze szkolenie na tle innych elementem są demonstracje sesji diagnostycznych. W materiałach szkoleniowych znajdziesz “scenki”, w trakcie których Prowadzący m.in. pokazują, jak prowadzić wywiad czy na co zwrócić uwagę podczas obserwacji Pacjenta.
1.Tylko u nas - możliwość edukacji online
Jesteśmy jedyną placówką w Polsce, która oferuje kompleksowy kurs diagnozy psychologicznej w formie online. Dzięki temu możesz zdobywać wiedzę i umiejętności z dowolnego miejsca, bez konieczności opuszczania domu.
2. Modele diagnozy wypracowane w oparciu o lata doświadczenia
Na kursie podzielimy się z Tobą naszym autorskim modelem diagnozy zaburzeń neurorozwojowych, powstałym w oparciu o doświadczenie kliniczne naszych specjalistów (zdobywane również poza granicami Polski, w krajach skandynawskich - Norwegii, Danii, Szwecji) i wiedzę rozszerzaną na licznych konferencjach psychiatryczno-psychologicznych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Lata pracy i nauki sprawiają, że możemy zagwarantować, że nasze podejście do diagnozy jest skuteczne i wielokrotnie sprawdzone w praktyce.
3. Najbardziej ceniony ośrodek leczenia zaburzeń neurorozwojowych w Polsce
PsychoMedic to ośrodek ceniony za wysoką jakość diagnozy i leczenia, zwłaszcza w obszarze całościowych zaburzeń rozwojowych: ADHD i zaburzeń ze spektrum autyzmu. Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, co potwierdza również liczba uczestników naszych kursów oraz ich sukcesy zawodowe. Nasze kursy w kierunku diagnozy psychologicznej ukończyło już ponad 15 tysięcy psychologów i psychoterapeutów, co czyni je jednymi z najbardziej cenionych w Polsce.
4. Fundamentalne szkolenie z diagnozy w kierunku różnych zaburzeń zdrowia psychicznego
Kurs z diagnozy klinicznej w PsychoMedic to fundament dla każdego, kto chce profesjonalnie zajmować się prowadzeniem badań psychologicznych. Podczas kursu uczymy zarówno teoretycznych podstaw, jak i przede wszystkim praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy diagnosty.
5. Kładziemy nacisk na diagnozę różnicową
Nauczysz się zachowywać „kliniczną neutralność” i prowadzić diagnozę tak, aby rzeczywiście poznać Pacjenta i jego styl funkcjonowania, zachowując przy tym otwartość na różne, potencjalne wyjaśnienia dla jego trudności. Pokażemy Ci też sposoby na właściwe interpretowanie trudności Pacjentów. Dowiesz się, jakie problemy – wskazane przez Pacjenta w wywiadzie i ujawnione podczas badania narzędziami psychometrycznymi – wskazują na pierwotnie podejrzewane zaburzenie, a jakie powinny skłonić do diagnostyki różnicowej, i jak tę diagnostykę przeprowadzić.
6. Kompleksowe przygotowanie do samodzielnego przeprowadzania diagnoz
Zakończysz szkolenie przygotowany(-a) do pracy jako diagnosta w kierunku ADHD, spektrum autyzmu, zaburzeń osobowości, depresji czy zaburzeń potraumatycznych. Jako jedni z nielicznych uczymy także diagnozy w kierunku chorób otępiennych oraz różnicowania wypalenia zawodowego z innymi jednostkami chorobowymi.
7. Certyfikat uczestnictwa
Na zakończenie kursu otrzymasz certyfikat potwierdzający Twoje uczestnictwo, zdobytą wiedzę i umiejętności w zakresie diagnozy psychologicznej osób dorosłych. Będzie to cenny dodatek do Twojego CV i drzwi do nowych możliwości zawodowych.
8. Dodatkowe materiały szkoleniowe
W skład kursu wchodzą także dodatkowe materiały szkoleniowe, m.in.
9. Rekrutacja na stanowisko psychologa diagnosty PsychoMedic.pl
Jako absolwent(ka) kursu będziesz miał(a) możliwość dołączenia do naszego zespołu! Najlepsi Uczestnicy otrzymają propozycję pracy jako psycholog-diagnosta w dowolnie wybranej placówce PsychoMedic.
Kurs z diagnozy psychologicznej w PsychoMedic to inwestycja w Twój rozwój zawodowy i możliwość zostania specjalistą w jednej z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin psychologii. Szkolenie pozwoli Ci uzupełnić wiedzę, której nie miałeś(-aś) szans zdobyć na studiach i uruchomić dzięki temu nowy kanał zarobkowania.
Podzieliliśmy szkolenie na 10 praktycznych modułów:
dr n.spol. Magdalena Leszko: doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, gerontolożka, nauczycielka akademicka, certyfikowana trenerka metody Montessori Senior i metody pozytywnego podejścia do opieki (PAC). Większość swojej kariery zawodowej poświęciła pracy na rzecz seniorów i ich opiekunów. Jako stypendystka Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta ukończyła studia doktoranckie na University of Kansas i staż na Northwestern University (USA), gdzie prowadziła badania nad wczesnym wykrywaniem choroby Alzheimera i czynnikami wpływającymi na powstawanie chorób otępiennych. Jej projekt dotyczący poprawy jakości życia osób z chorobą Alzheimera został nagrodzony przez prestiżową Fundację “The Millenials Trains Project”. Jest autorką licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych, zwłaszcza z obszaru funkcjonowania opiekunów osób z chorobą Alzheimera. Obecnie jest wykładowczynią i pracownicą naukową Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Moravian University (USA). Prowadzi grupę wsparcia dla opiekunów osób z chorobami neurodegeneracyjnymi, a także indywidualną praktykę psychologiczną. Jest założycielką i redaktorką prowadzącą portalu “Akademia Seniorów”, na którym dzieli się swoją wiedzą z zakresu chorób otępiennych i metod ich zapobiegania.
Mgr Małgorzata Łuba: suicydolożka, psycholożka, trenerka, autorka literatury z zakresu interwencji kryzysowej, zachowań suicydalnych i samouszkodzeń. Jest członkinią zespołu roboczego ds. prewencji samobójstw i depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia i w Polskim Towarzystwie Suicydologicznym, a także ekspertką Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Instytutu Psychologii i Neurologii w Warszawie. W ramach własnej firmy szkoleniowej i współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji oraz kampanią „Życie warte jest rozmowy” prowadzi konsultacje i szkolenia z zakresu wspierania młodych osób w kryzysach psychicznych - dla rodziców, placówek oświatowych i pomocowych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na temat interwencji w kryzysie suicydalnym i postwencji samouszkodzeń w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz w Menadżerskiej Akademii Nauk Społecznych w Warszawie. Jest współautorką książek: “Interwencje po śmierci samobójczej – o znaczeniu i potrzebie działań postwencyjnych w szkole”; “Samouszkodzenia – zrozumieć, aby zapobiec”; “Interwencja kryzysowa. Wybrane zagadnienia”; “Młodzi w kryzysie”.
mgr Natalia Harasimowicz: psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (absolwentka całościowego szkolenia organizowanego przez Uniwersytet SWPS; certyfikat PTTPB nr 1553), terapeutka schematów w trakcie certyfikacji (absolwentka akredytowanego szkolenia w ośrodku Poza Schematami), trenerka, coach. Od kilkunastu lat prowadzi terapię indywidualną i grupową osób dorosłych w ramach praktyki własnej, publicznych i prywatnych poradni zdrowia psychicznego, pracy na szpitalnych oddziałach dziennych. Jej kliniczne zainteresowania skupiają się przede wszystkim wokół terapii wypalenia zawodowego, zaburzeń psychosomatycznych, wsparcia dla osób z doświadczeniem parentyfikacji i należących do społeczności LGBT+. Współpracuje z korporacjami (m.in. z prestiżową firmą Kingfhisher) w zakresie tworzenia i realizacji programów szkoleniowych z wellbeingu i profilaktyki wypalenia zawodowego dla pracowników. Chętnie dzieli się swoją wiedzą ze studentami i specjalistami młodszymi stażem, prowadząc szkolenia z zakresu psychoterapii. Współpracuje także z Wydawnictwem Uniwersytetu Jagiellońskiego, przeprowadzając wykłady i uczestnicząc w panelach dyskusyjnych na cyklicznych wydarzeniach promujących troskę o zdrowie psychiczne. Jak sama mówi, wzorem przyświecającym jej w pracy jest Irvin Yalom.
mgr Agata Kowalska: psycholog kliniczny, diagnostka. Przeprowadza m.in. badania w kierunku ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń osobowości, ocenę funkcji poznawczych czy poziomu inteligencji u dorosłych. Doświadczenie zdobywała m.in. w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie (Szpital Tworkowski). Sporządza również opinie psychologiczne na potrzeby sądów i prokuratur. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi specjalistami: jest autorką kursów dotyczących diagnozy zaburzeń neurorozwojowych i diagnozy różnicowej. Pełni funkcję szkoleniowca, superwizorki i konsultantki merytorycznej zespołu psychologów-diagnostów PsychoMedic. Prowadzi także staż z zakresu diagnozy psychologicznej dla absolwentów psychologii.
Mgr Igor Rotberg: psycholog, psychotraumatolog, psychoterapeuta certyfikowany przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Integratywnej i Polskie Towarzystwo Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Jest absolwentem Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego i 5-letniego kursu psychoterapii w Polskim Stowarzyszeniu Rozwoju Psychoterapii. Aktualnie prowadzi działalność kliniczną jako terapeuta osób dorosłych i par, a także szeroko zakrojoną działalność dydaktyczną - jest m.in. założycielem i wykładowcą Studium Integracyjnej Terapii Osób po Traumie i byłym wykładowcą na studiach podyplomowych z psychotraumatologii w Collegium Humanum. Współredaktor książki "Ponowoczesne modele pomagania" oraz współautor książki "Po jasnej stronie mocy", obydwu adresowanych do adeptów psychoterapii. Prowadzi również konsultacje dla psychoterapeutów z zakresu praktycznego zastosowania integracyjnej terapii osób po traumie oraz zaburzeń osobowości.
mgr Olga Maracewicz: psycholożka-diagnostka i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna z wieloletnim doświadczeniem w pracy z Pacjentami. Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami neurorozwojowymi. Doświadczenie zdobywała między innymi w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, Mazowieckim Szpitalu Bródnowskim oraz Psychiatrycznym Oddziale Dziennym przy ul. Koszykowej. Przez wiele lat pracowała również w oświacie. Od lat praktykuje jako szkoleniowiec, prowadząc kursy dla kadr w edukacji oraz treningi psychoedukacyjne, wychowawcze.
mgr Renata Sikorska: doświadczona psycholożka i diagnostka całościowych zaburzeń rozwojowych, terapeutka poznawczo-behawioralna, certyfikowana terapeutka kognitywna Metody Instrumental Enrichment. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju, interwencji kryzysowej, Integracji Sensorycznej, Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyła całościowe dwustopniowe szkolenie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Ma ogromne doświadczenie w pracy diagnostyczno-terapeutycznej, zdobyte w placówkach specjalnych i specjalistycznych ośrodkach. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci i młodzieży doświadczających wszelkiego rodzaju trudności psychicznych. Udziela także wsparcia Rodzicom doświadczającym trudności w wychowaniu i kryzysów rodzinnych.
mgr Marcin Borowski: psycholog, specjalista psychoseksuolog, certyfikowany seksuolog EFS (European Federation of Sexology) i ESSM (European Society of Sexual Medicine), członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz European Federation of Sexology. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych z zakresu seksuologii klinicznej Uniwersytetu SWPS oraz szkolenia z zakresu mediacji rodzinnych. Abiturient czteroletniego studium psychoterapii w Ośrodku Psychoterapii Systemowej w Krakowie. Aktualnie pracuje w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. J. Mazurkiewicza w Pruszkowie oraz opiniuje jako biegły w sprawach karnych i cywilnych. Wcześniej pracował m.in. w Klinice Psychiatrii Sądowej Instytutu Psychiatrii i Neurologii. Od wielu lat związany jest z poradniami zdrowia psychicznego, oddziałami psychiatrycznymi ogólnymi oraz o profilu sądowym.
Specjalizuje się w diagnozie klinicznej psychologicznej i seksuologicznej oraz terapii psychoseksualnej. Prowadzi wykłady z zakresu diagnozy psychologicznej i seksuologicznej oraz opiniowania sądowo-psychologicznego i sądowo-seksuologicznego.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: edu@psychomedic.pl