Psycholog w przedszkolu i szkole - kurs od praktyków dla praktyków

Certyfikowane szkolenie online


Specjalisto, Studencie! 

Pracujesz w placówce oświatowej - szkole lub przedszkolu? A może chciał(a)byś zatrudnić się w takim miejscu po studiach? Praca z dziećmi jest Twoim marzeniem i pasją, ale nie jesteś pewien(-a), jak w praktyce realizować zadania psychologa szkolnego/przedszkolnego i radzić sobie z wyzwaniami? 

Ten kurs będzie odpowiedzią na wszystkie Twoje pytania, obawy i dylematy.

Psycholog przedszkolny, psycholog szkolny - szkolenie od PsychoMedic.pl


Wiemy, że praca w placówce oświatowej wiąże się z ogromem wyzwań - i nie chodzi tu tylko o to, jak pomagać uczniom mierzącym się z bolączkami szkolnego życia. Psychologowie szkolni i przedszkolni często zadają również pytania o sprawy, które niestety nie są poruszane w trakcie studiów. 

  • Co rzeczywiście mieści się w obowiązkach psychologa szkolnego lub przedszkolnego - i jak w praktyce powinna wyglądać ich realizacja?
  • Jak udzielać skutecznej pomocy również dorosłym - rodzicom i nauczycielom?  Jak przekazywać trudne informacje i radzić sobie z opiekunami dziecka, którzy są w oporze, niechętni do współpracy?
  • Jak wypełniać poszczególne dokumenty, takie jak dziennik, protokół z rozmowy, opis obserwacji dziecka, program zajęć specjalistycznych? 
  • Jak przygotowywać ciekawe i skuteczne zajęcia profilaktyczne czy terapeutyczne? 
  • Jakie subtelne i nieoczywiste sygnały mogą świadczyć o tym, że dziecko potrzebuje pilnej pomocy? 
  • Jak reagować w sytuacjach najtrudniejszych - gdy uczeń mierzy się z kryzysem suicydalnym lub podejrzewamy, że padł ofiarą przestępstwa?


Kurs odpowiada na wszystkie te pytania - i wiele innych. To kompleksowy pakiet informacji, wytycznych, technik oraz wskazówek od praktyków dla praktyków. Szkolenie powstało z potrzeby serca, a naszym celem jest, abyś poczuł(a) się po nim pewnie i dzięki temu czerpał(a) prawdziwą satysfakcję z pracy, z odwagą wdrażał(a) nowe pomysły i zostawił(a) w tyle obawy odnośnie własnych kompetencji. 

Czy nasz kurs dla psychologów szkolnych i przedszkolnych jest dla Ciebie?


Szkolenie dla psychologów szkolnych i przedszkolnych to propozycja dla wszystkich studentów i absolwentów psychologii, którzy pracują w placówkach oświatowych - zwykłych i specjalnych, lub rozważają podjęcie pracy w takim miejscu. Kurs jest również dostosowany do potrzeb pedagogów i nauczycieli. 

Szczególnie ciepło zapraszamy do udziału osoby, które:

  • chciałyby sobie lepiej radzić i odczuwać mniej lęku w sytuacjach trudnych, takich jak poważny kryzys psychiczny ucznia czy kontakt z konfliktowym rodzicem;
  • poszukują praktycznych informacji, np. z jakich materiałów warto skorzystać podczas indywidualnych i grupowych zajęć z dziećmi, jak prowadzić dokumentację czy jak interpretować zapisy różnych aktów prawnych; 
  • chciałyby zdobyć nowe, konkretne techniki i umiejętności przydatne w pracy psychologicznej;
  • czują, że nie mają wystarczającego wsparcia w swoim środowisku zawodowym.

5 argumentów, dlaczego warto zainwestować w szkolenie dla psychologów szkolnych i przedszkolnych od PsychoMedic.pl


  • Pokazujemy, jak w praktyce realizować wytyczne i zadania dla psychologów szkolnych i przedszkolnych. Z nami nauczysz się, jak przekładać suche zapisy ze szkolnego statutu na twórcze, etyczne i skuteczne działania, które będą wspierać dobrostan całej szkolnej społeczności


  • Kurs jest prowadzony zgodnie z naszą złotą zasadą - maksimum praktyki, minimum teorii. Poszczególne moduły zawierają jedynie krótkie wprowadzenie teoretyczne - obejmujące wyłącznie takie informacje, które są rzeczywiście ważne i przydatne z punktu widzenia codziennej pracy. Cała reszta to praktyczne podpowiedzi i narzędzia.


  • Na nasze szkolenie dla psychologów szkolnych i przedszkolnych składają się nie tylko warsztaty, ale i dodatkowe materiały szkoleniowe. Znajdziesz tu m.in. literaturę polecaną, materiały przydatne w organizacji zajęć profilaktycznych czy wzory prawidłowo uzupełnionych dokumentów. 


  • Uczymy na przykładach. To szkolenie prowadzone przez praktyków dla praktyków, którzy obrazują przedstawiane przez siebie rozwiązania przykładami z praktyki klinicznej. Każdy moduł zawiera również odpowiedzi na najczęstsze pytania i wątpliwości Uczestników naszych kursów. W programie kursu znalazły się także demonstracje sesji, które dają Ci unikalną szansę zobaczenia “na własne oczy”, jak krok po kroku zbudować interwencję i jak przekazać ją osobie korzystającej z Twojej pomocy. Z nami uczysz się na najskuteczniejszy możliwy sposób, czyli poprzez modelowanie.


  • Kurs ma wygodną formę online. Realizujesz go, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Możesz uczyć się na telefonie, tablecie lub komputerze; z domu, pracy, spaceru, a nawet leżaka na wakacjach!


Każdy Uczestnik otrzyma od nas imienny certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu w wymiarze 32h.

Praktyczny program szkolenia 


Kurs dla psychologów szkolnych i przedszkolnych zawiera 8 praktycznych modułów, które dostarczą Ci niezbędnych informacji na temat realiów pracy w szkole (“zwykłej” lub specjalnej) i przedszkolu, nauczą planować i przeprowadzać proces pomocy, współpracować z rodzicami i kadrą pedagogiczną oraz adekwatnie reagować w sytuacjach trudnych. 

Niezbędnik psychologa szkolnego: pomoc psychologiczna dla uczniów, współpraca z rodzicami i nauczycielami z mgr Magdaleną Loską-Kurtok

Niezbędnik psychologa w przedszkolu / szkole specjalnej. Jak wspierać dzieci, rodziców i nauczycieli? z mgr Aleksandrą Dyrdą i Sylwią Panek 

Poradnictwo psychologiczne dla dzieci i młodzieży – kurs dla początkujących psychologów i studentów z mgr Martyną Czopowicz

Jak zbudować współpracę z rodzicami dziecka w diagnozie i terapii? z mgr Martyną Czopowicz 

Przemoc, wykluczenie rówieśnicze: jak pracować z dzieckiem i rodzicem? z  mgr Joanną Klocek

Zachowania autoagresywne u młodzieży - skuteczne techniki terapeutyczne z mgr Klaudią Siwek

Lęk separacyjny i fobia szkolna u dzieci - diagnoza, terapia, praca z rodzicami z mgr Martyną Czopowicz 

Gdy małoletni pada ofiarą przestępstwa: wytyczne do diagnozy, terapii i pracy z rodzicami z mgr Aleksandrą Plewką 

Dziecko lub nastolatek chce odebrać sobie życie - procedury reagowania dla psychologów, terapeutów i pedagogów z mgr Małgorzatą Łubą

Transpłciowość i niebinarność u dzieci i młodzieży:diagnoza, terapia, wsparcie dla rodzin z dr.hab. Grzegorzem Iniewiczem

Jak pracować z pacjentem, który doświadczył wykorzystania w dzieciństwie? z dr.hab. Grzegorzem Iniewiczem


Mistrzowie pracy z dziećmi, od których warto się uczyć:

Martyna Czopowicz: diagnostka całościowych zaburzeń rozwojowych, neuropsycholożka, psycholożka dziecięca, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia w Centrum CBT. Posiada uprawnienia do posługiwania się wiodącym testem w kierunku autyzmu - protokołem ADOS-2. Ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi doświadczającymi różnych trudności psychicznych, które zdobywała m.in. w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku”, Fundacji SYNAPSIS i warszawskich poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Od wielu lat zasiada w komisjach orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego. W PsychoMedic szkoli przyszłych i obecnych specjalistów: prowadzi staż „Psycholog-praktyk dziecięcy”, szkolenia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla dzieci i młodzieży oraz kursy poświęcone diagnozie i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.

Magdalena Loska-Kurtok: doświadczona psycholożka dzieci i młodzieży (w zawodzie od 2006r.), oligofrenopedagożka, certyfikowana diagnostka i terapeutka integracji sensorycznej oraz integracji bilateralnej, dyplomowana psychoterapeutka dzieci i młodzieży w podejściu integracyjnym. Ma stopień nauczyciela dyplomowanego, który zdobyła w trakcie wielu lat pracy w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. Równolegle zdobywała doświadczenie jako psycholożka w ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym, gdzie m.in. prowadziła zajęcia ze wczesnego wspomagania rozwoju. Prowadzi grupy wsparcia dla rodziców, w tym dla rodziców dzieci neuroatypowych.

Klaudia Siwek: certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży, autorka i współautorka artykułów i książek psychologicznych, psycholożka. Poza 4-letnim szkoleniem psychoterapeutycznym ukończyła także szkolenie z terapii EMDR oraz szkolenie z zakresu diagnozy i pomocy psychologicznej dla dzieci z doświadczeniem wykorzystania. Bliskie są jej nie tylko techniki terapii CBT, ale i Intensywnej Krótkoterminowej Psychoterapii Dynamicznej czy techniki pracy z ciałem. Doświadczenie kliniczne zdobywała jako biegły sądowy w sprawach dotyczących wykorzystania dzieci oraz w licznych poradniach i oddziałach psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży. Aktualnie jest związana z Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Jej teksty były publikowane przez Polskie Wydawnictwo Naukowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne i ogólnopolskie miesięczniki: Charaktery, Sens czy Newsweek: Psychologia Nastolatka. 

Aleksandra Plewka: psycholożka, seksuolożka certyfikowana przez Europejską Federację Seksuologiczną, psychoterapeutka CBT w trakcie specjalizacji, biegła sądowa z Listy Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie, autorka licznych publikacji naukowych. Absolwentka Wydziału Psychologii oraz studiów podyplomowych w zakresie seksuologii klinicznej Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Ma bogate doświadczenie kliniczne, które zdobywała m.in. w Instytucie Kinsey’a w USA, Poradni Seksuologii i Patologii Współżycia Szpitala Nowowiejskiego w Warszawie, Instytucie Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Na co dzień zajmuje się również badaniami psychologicznymi dzieci i młodzieży w sprawach karnych i cywilnych. Jest członkinią prestiżowego zespołu Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, gdzie współtworzy standardy pracy z osobami z różnorodnymi preferencjami seksualnymi. 

Joanna Klocek: dyplomowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, psycholożka, seksuolożka. Absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS oraz całościowego, 4,5 letniego szkolenia psychoterapeutycznego w Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii w Warszawie. Od kilkunastu lat współpracuje z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Edukuje przyszłych i obecnych specjalistów, prowadząc liczne szkolenia, wykłady i warsztaty z zakresu przemocy rówieśniczej i innych form przemocy wobec dzieci i młodzieży. Prowadzi indywidualne wsparcie psychologiczne i psychoterapię dla dzieci i młodzieży doświadczających m.in. przemocy rówieśniczej i różnego rodzaju nadużyć, kryzysów życiowych, depresji, zaburzeń lękowych i pourazowych.

Aleksandra Dyrda: psycholożka, specjalistka diagnozy psychologicznej, terapeutka integracji sensorycznej, psychoterapeutka systemowa z 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Prowadzi diagnozę, terapię i zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi i różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Ważnym obszarem jej pracy jest wspieranie rodziców, dla których prowadzi warsztaty, konsultacje i indywidualne konsultacje wychowawcze. Ma doświadczenie pracy w placówkach oświatowych dla dzieci z niepełnosprawnością i dysfunkcjami rozwojowymi.

Sylwia Panek: psycholożka, specjalistka diagnozy psychologicznej, certyfikowana trenerka umiejętności społecznych dla dzieci i dorosłych. Ma doświadczenie w prowadzeniu treningów TUS i warsztatów psychologicznych, a także w indywidualnej pracy z dziećmi w różnych grupach wiekowych. Zajmuje stanowisko psychologa w przedszkolu.


Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]